Zapojit v autě CarPlay a propojit infotainment s telefonem někdy bývá docela fuška. Většinou ale nejde o vážnou závadu, nýbrž o chybu v postupu a nastavení. Na jednu takovou chybku jsme sami narazili a zároveň ověřili jednoduchý postup, jak CarPlay správně "rozběhnout".
Zatímco se starým telefonem auto přes aplikaci Apple CarPlay dobře komunikovalo, nový telefon značky iPhone se za žádnou cenu nechce připojit? Displej v autě neustále hlásí, že zařízení není podporováno? Čím to je?
USB kabel je v pořádku, bluetooth zapnuté, operační systém v telefonu aktualizovaný. Přesto spojení stále nefunguje. Řada řidičů by v takovém případě zamířila do autorizovaného servisu a žádala opravení nevysvětlitelné závady. I my už jsme byli takovému řešení hodně blízko.
Pak jsme ale narazili na celkem jednoduchou radu společnosti Apple. Jde o zdánlivý, ale podstatný detail v nastavení telefonu, který může běžným uživatelům uniknout. Ale auto ani telefon vás na něj nijak neupozorní. A mnohdy si neví rady ani v servisu.
Apple CarPlay totiž funguje jen v případě, že máte v systému iOS aktivovanou hlasovou asistentku Siri. Výrobce telefonů iPhone upozorňuje uživatele, že z bezpečnostních důvodů je lepší ovládat telefon hlasem, právě proto jim neumožňuje aktiovovat aplikaci CarPlay bez Siri.
- Přejděte do sekce "Nastavení" v iPhonu.
- Najděte a otevřete položku Siri a hledání.
- Aktivujte Siri zapnutím funkcí: Čekat na vyslovení "Hey Siri" / Spustit Siri postranním tlačítkem / Povolit Siri při uzamčení.
- Jakmile povolíte oslovení "Hey Siri", budete muset nastavit i jednotlivé aktivační fráze.
Jakmile Siri aktivujete, připojte znovu telefon k infotainmentu vozu. U vozidel, které nepodporují pro CarPlay bezdrátové připojení, musíte použít kabel. Pokud máte bezdrátové připojení, ujistěte se, že máte v nastavení povolenou wi-fi a bluetooth.
Aktivace Siri v řadě případů potíže s připojením vyřeší. Alespoň v našem případě už žádný problém s CarPlay nenastal.
Pokud aktivace Siri nepomůže, chybka bude někde jinde. Co radí Apple?
- Nejdřív zkontrolujte, že je aplikace CarPlay podporovaná ve vaší zemi nebo oblasti a že ji podporuje i váš vůz.
- Zkontrolujte, že iPhone má nejnovější verzi iOS.
- Pokud používáte připojení kabelem, zkuste se připojit znovu pomocí jiného USB kabelu, případně jiného USB portu.
- Pokud se CarPlay automaticky neaktivuje, najděte na displeji autorádia logo CarPlay.
- Restartujte iPhone a vůz.
- Pokud služba CarPlay nedetekuje váš iPhone, přesvědčte se, že není zakázaná. Přejděte do "Nastavení" > "Čas u obrazovky" > "Omezení obsahu a soukromí", klepněte na "Povolené aplikace" a přesvědčte se, že je zapnutá možnost CarPlay.
- Přejděte do "Nastavení" > "Obecné" > "CarPlay", klepněte na své auto a pak na "Ignorovat toto auto". Pak CarPlay znova nastavte.
- Ujistěte se, že infotainment podporující CarPlay má nejnovější firmware od výrobce vozu. Další informace najdete v návodu k obsluze vozu.
Po každém kroku zkontrolujte, jestli CarPlay funguje.