Vítězem tradiční ankety Auto roku se v Česku poprvé stal elektromobil. Konkrétně BMW i4. Výsledky vyhlásil v úterý Svaz dovozců automobilů.
Tuzemský prodejní hit Škoda Fabia skončil až třetí, letošním Autem roku v ČR je německý elektromobil BMW i4, za ním skončilo Subaru Outback.
Kupé BMW i4 přitom bylo jediným elektrickým vozem ve finálové šestici. Kromě Fabie a Subaru Outback o vítězství ve finále bojovaly ještě Dacia Jogger a Opel Astra s Peugeotem 308 stojící na sdílených základech.
O vítězi rozhodují v hlasování motorističtí novináři, celkem se do ankety letos zapojilo 38 modelů. Vzhledem k pauze vynucené covidem totiž organizátor spojil dva ročníky dohromady a o titul se tak ucházely vozy uvedené na trh už od konce roku 2020.
Konečné pořadí ve finále:
1. místo | BMW i4 |
2. místo | Subaru Outback |
3. místo | Škoda Fabia |
4. místo | Opel Astra |
5. místo | Peugeot 308 |
6. místo | Dacia Jogger |
BMW tak v podstatě titul obhájilo, posledním vítězem ankety se stala nová řada 3.
Elektromobil BMW i4 poněkud překvapivě nezvítězil v kategorii Ekologické auto roku. V ní skončil až za modelem Kia EV6, který se stal nedávno Evropským Autem roku (COTY). Třetí pozici obsadila Škoda Enyaq.
Elektromobily letos ovládly i další tradiční anketu – Světové auto roku. Tento titul náleží Hyundai Ioniq 5. Druhý skončil Ford Mustang Mach-E a na třetím místě už zmíněná Kia EV6.
Součástí ankety Auto roku v ČR bylo i hlasování veřejnosti v několika kategoriích – tady jsou jednotliví vítězové:
Mini a malé vozy | Toyota Yaris Cross |
Nižší střední třída | Opel Astra |
Střední třída | Subaru Outback |
Vyšší střední třída a luxusní vozy | Audi e-tron GT |
Malá SUV a crossovery | Mazda MX-30 |
Střední SUV a crossovery | Škoda Enyaq |
Velká SUV | Audi Q8 |
MPV | VW Multivan |
Sportovní vozy | Toyota GR Yaris |
Pick-upy | Toyota Hilux |