Chystá se velká změna. Část odborníků přišla s návrhem, aby i cyklisté museli přes den stejně jako motocykly povinně svítit. Hlavním důvodem je bezpečnost. Srážek kol s auty totiž začíná přibývat, hlavně přes léto. Loni bylo registrováno přes 4 000 nehod, při kterých zemřelo 43 cyklistů.
Střety, které nikdy nedopadnou dobře a při troše štěstí si v takovýchto případech cyklisté odnesou několik zlomenin a pohmožděnin. Vyšší bezpečí by jim podle bývalého ředitele BESIPu Romana Budského mělo zaručit zavedení povinného svícení na kole. "Určitě to chce ze začátku prevenci, komunikovat s řidiči a cyklisty, a poté dojít ke konsenzu, že toto opatření zavést jako povinné," řekl Budský.
Osvětlený cyklista je totiž vidět daleko lépe. Ti, kteří volají po povinném svícení cyklistů, ale s nápadem asi u ministra dopravy Martina Kupky (ODS) nepochodí.
"Žádný evropský stát to povinné svícení nemá, my máme zájem na tom rozšiřovat co nejvíce respekt. Myslím, že všichni máme těch nařízení všude kolem dost," okomentoval Kupka.
Nejvíce cyklisté bourají v Praze, středních Čechách a na Olomoucku.