Měsíc poté, co shořel vůbec první elektromobil na jihu Čech, si odbyli premiéru i hasiči z Plzně. V pondělí ráno museli likvidovat požár auta na baterie v chatové oblasti nedaleko Drahotínského rybníka u obce Zruč-Senec na Plzeňsku.
V Česku shořelo další elektroauto. Hasiči v pondělí ráno zasahovali v chatové oblasti u Drahotínského rybníka na Plzeňsku. "Vozidlo bylo před požárem v režimu nabíjení. Jednotky automobil na místě začaly chladit, následně byl naložen a odvezen na stanici na Košutce," uvedl mluvčí hasičů Petr Poncar s tím, že přesná příčina zatím není jasná.
V krátké době jde o druhý podobný případ v Česku. Ale zatímco před měsícem na jihu Čech shořel nový bateriový Peugeot e-208, tentokrát šlo o starší vůz 106, který nebyl klasickým továrním elektromobilem. "Šlo o osobní vozidlo předělané na elektrický pohon," podotkl mluvčí hasičů.
Policie později potvrdila, že šlo o schválenou schválenou legální přestavbu, která byla zapsaná v technickém průkazu auta.
Mohlo tak jít o elektrickou "stošestku", kterou zkoušel koncern PSA vyrábět na přelomu tisíciletí spolu s několika dalšími modely. Tyto elektromobily měly Ni-Cd baterie a velmi krátký dojezd. Do Česka se nedovážely a jejich výroba byla poměrně brzy ukončena.
Přesto se řada z nich na evropských silnicích udržela. A vzniklo také několik firem, které tato auta přestavovaly a instalovaly do nich lithium-iontové baterie. Občas se tato dovezená auta objeví v nabídce autobazarů nebo v soukromé inzerci i u nás.
Požáry elektromobilů jsou každopádně u nás velmi výjimečným úkazem. Dosud hasiči měli zkušenost jen s několika požáry hybridů. I u nich je ale hašení kvůli bateriím velmi náročné. Uhasit takový vůz trvá i desítky minut, navíc je většinou potřeba vrak následně na několik dní ponořit do kontejneru, aby nemohlo dojít k dalšímu nežádoucímu hoření.
EU chce zvýšit počet nabíjecích míst pro elektromobily. Garáže v ČR na to nejsou stavěné ((05/2022):