Autonovinky

Revoluce je tu. Škodovka představila Vision 7S a zásadní změny v designu svých aut

Velký den pro mladoboleslavskou Škodovku. V úterý večer představila zásadní změny v designu nových aut i upravené logo a zároveň nastínila budoucí vývoj automobilky. V příštích pěti letech chce investovat 5,6 miliard eur do elektromobility a dalších 700 milionů eur do digitalizace.

Jak budou vypadat nové škodovky? Naznačit to má studie vozu Vision 7S, tedy koncepčního sedmimístného elektrického SUV, které Škoda Auto poprvé ukázala světu v úterý večer v Praze.

Právě Vision 7S je hlavním poslem zcela zásadních změn. Škodovka na něm představuje nový designový jazyk a novou identitu značky. Do roku 2026 pak chce už v novém stylu uvést na trh další dva elektromobily. Kromě velkého rodinného modelu vycházejícího ze studie Vision 7S i model z kategorie malých vozů a kompaktní SUV. Obě mají být levnější než současná Škoda Enyaq.

Související obsah

Sedmimístnou studií Vision 7S dává Škodovka poprvé konkrétně nahlédnout do nového designového jazyka značky, který se má vyznačovat robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Vision 7S je také první škodovkou s matnou barvou karoserie.

Studie má 89 kWh baterii a nabízí nabíjecí výkon až 200 kW. "Díky baterii o kapacitě 89 kWh nabízí studie Vision 7S dojezd více než 600 km a je schopna rychlého nabíjení výkonem 200 kW. Tyto parametry jasně ukazují technické možnosti, které modulární platforma pro elektromobily nabízí. Interiér ukazuje budoucnost individuální mobility. Trend určují různé konfigurace interiéru vhodné pro různé situace, dětská autosedačka na středové konzole a velmi intuitivní ovládání velké otočné centrální obrazovky," popisuje člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje Johannes Neft.

​​Už předem zveřejněné skici ukázaly, že v případě Vision 7S půjde o mohutné SUV s výrazně tvarovanou přídí a světlomety ve tvaru písmene "T". Tvar písmene T mají také zadní LED světla a "téčko" se opakuje i ve tvaru vnějších zpětných zrcátkách s kamerou a na zapuštěných vertikálních klikách dveří se senzory.

Výrazně širší a plošší přední maska "Tech-Deck Face" je uzavřená a tmavá, světlomety jsou posunuty více k bokům vozu a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Nad nimi je ostře řezaný pás denního svícení, který zasahuje až ke hranám výrazně rozšířených blatníků. Logo s okřídleným šípem na přídi nahradil nově navržený nápis Škoda.

Zdroj: Škoda Storyboard

​Nový robustní nárazník tvoří sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, z nichž prostřední je zvýrazněn oranžovým segmentem. Spodní část předního nárazníku má hliníkovou ochranu podvozku.

Robustní přední a zadní nárazníky jsou velmi výraznými prvky studie, vyrobeny jsou přitom z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik. Uprostřed nárazníků je tké umístěn ovládací prvek lakovaný v zářivě oranžové barvě. Lze jej vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze.

Mohutný vzhled studie podtrhují velká a aerodynamicky optimalizovaná 22palcová kola a čtvercové podběhy. Nad bočními prahy jsou další otvory pro výdech vzduchu, které slouží i jako stupátko pro nastupování do portálových dveří s protisměrným otevíráním.

Na bocích pak dominují čisté plochy a linie střechy se směrem k zádi mírně svažuje, což má zajistit lepší aerodynamiku a také nižší spotřebu.

"V uplynulých měsících jsme společně vyvinuli zcela nový designový jazyk. Rád bych poděkoval svému týmu za jeho velké nasazení a vynikající práci na tomto intenzivním a vzrušujícím projektu. Vylepšili jsme osvědčené přednosti a odvážně jsme se vydali na novou cestu. Minimalistický funkční design navozuje pocit bezpečí a vyzařuje sílu. Budoucí vozy portfolia značky Škoda budou zároveň velmi aerodynamické," doplňuje šéfdesignér Škodovky Oliver Stefani.

Zásadní změny v designu se promítají i do interiéru, kterému dominuje široká palubní deska s vertikálně postavenou dotykovou obrazovkou a nově tvarovaným volantem. Interiér také obsahuje Simply Clever novinky, jako je zabudovaná dětská sedačka nebo integrované batohy.

Zdroj: Škoda Storyboard

​​"Použité materiály neobsahují kůži, většina z nich pochází z udržitelných zdrojů a díky chytrým kombinacím materiálů jsou velmi odolné. Jedním z příkladů je podlaha studie Vision 7S, která je rovněž vyrobena z recyklovaných kusů starých pneumatik. Udržitelné jsou také ozdobné prvky v interiéru. Ty jsou natřeny jemnou matnou kovovou vrstvou a šetří tak cenné přírodní zdroje. Použité látky jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných polyesterových přízí," doplňuje automobilka.

Studii Vision 7S a s ní i nejbližší budoucnost značky Škodovka představila v úterý večer v pražském multifunkčním kongresovém centru O₂ universum před 450 hosty z celého světa v rámci akce Škoda Explore More.

"V příštích pěti letech investujeme celkem 5,6 miliard eur do elektromobility a dalších 700 milionů eur do digitalizace, a tím i do budoucí životaschopnosti společnosti Škoda Auto a pracovních míst," prohlásil předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer.

"S novou identitou značky se Škoda přizpůsobuje elektrické budoucnosti a zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty. Zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen. Vision 7S je předzvěstí nového designového jazyka značky Škoda, který v příštích letech zavedeme do celého produktového portfolia a s nímž se ještě více zaměříme na oslovování zákazníků," dodal člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Martin Jahn.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události