Domácí

Strach o práci ve Škodovce. Tohle jsme ještě nezažili, přiznává vedení automobilky

Strach o práci ve Škodovce. Tohle jsme ještě nezažili, přiznává vedení automobilky
Výroba ve Škoda auto | Zdroj: TV Nova

Zrušené směny a neodpracované hodiny, kterých jsou v součtu už miliony. Covid, válka na Ukrajině a teď energetická krize. Atmosféra v automobilce Škoda Auto houstne. "Tato situace u některých zaměstnanců začíná vést k obavám o práci," připouští vedení odborů v novém čísle týdeníku Škodovácký odborář.

"To, co nyní zažíváme, to nepamatuji,“ přiznává otevřeně člen představenstva za oblast výroby a logistiky Škoda Auto Michael Oeljeklaus.

Automobilka aktuálně bojuje s cenami energií a hlavně hrozícím nedostatkem plynu, který potřebuje nejen k vytápění hal, ale i pro provoz lakoven, pecí a dalších zařízení. "Pokud nebudeme mít plyn, je to opravdu velký problém," upozorňuje Oeljeklaus v novém čísle Škodováckého odboráře.

Dokonce se objevily zprávy, že mateřský Volkswagen zvažuje přesun výroby z Česka jinam - například do zemí jihozápadní a severní Evropy:

Související obsah

​Takové zprávy Škoda Auto nekomentuje. Důvod k panice ale prý zatím není.

V nejbližší době automobilka spoléhá na státní zásobníky a úsporné plány. "Pokud se podaří udržet dostatek plynu šetřením, tak by to bylo dobře. Pokud by došlo k přerozdělování, byl by tu problém," připouští Oeljeklaus.

Firma se už také zabývá hledáním náhradních zdrojů tepla, které by však znamenaly nemalé investice navíc.

"Škoda spolu s Odbory Kovo intenzivně pracuje na mnoha opatřeních i řešeních, a to ve všech směrech, aby firma Škoda překonala sérii překážek, jež v posledních letech přinesla pandemie covidu, válka na Ukrajině a nyní energetická krize," píše Škodovácký odborář.

A právě rychlý sled značných problémů vyvolává mezi zaměstnanci napětí. Odboráři připomínají, že kvůli výpadkům ve výrobě lidé za poslední roky neodpracovali v součtu už miliony pracovních hodin, což je pochopitelně znervózňuje, byť jim firma za zrušené směny vyplatila vyjednanou nadstandardní náhradu.

Související obsah

​Oeljeklaus upozorňul, že žádná z uvedených krizí vlastně ještě neskončila - přišly po sobě a překrývají se. "Chtěl bych proto poděkovat Odborům Kovo a panu předsedovi Jaroslavu Povšíkovi za každodenní kooperaci při řešení a rušení směn, řešení každodenních změn. Jménem představenstva vám srdečně děkujeme, že tak náročné úkoly společně zvládáme," dodal ve zprostředkovaném vzkazu zaměstnancům.

Odboráři zároveň dodali, že "Škoda vždy všemi prostředky zajistila, že se nepropouštělo, vždy byla stabilním zaměstnavatelem, i když se muselo přistoupit na přestupy mezi pracovišti a mnoho dalších nástrojů, které Odbory Kovo prosadily."

"Musíme jednat tak, abychom vždy mohli říci, že i přes různé změny lidem práce zůstane, že uživí své rodiny," vzkázal odborový předák Jaroslav Povšík. "Podporujeme opatření, abychom vyrobili auta, protože to opravdu všichni potřebujeme pro zachování výdělků a pracovních míst," dodal.

Škodovka nedávno představila nový koncept Vision 7S. Prohlédněte si revoluční rodinný elektromobil do detailů:

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události