Autonovinky

V Česku oblíbená korejská automobilka mění název. Chce se zbavit špatné pověsti

V Česku oblíbená korejská automobilka mění název. Chce se zbavit špatné pověsti
Ilustrační snímek. | Zdroj: Profimedia

Jihokorejská automobilová značka SsangYong nejspíš definitivně zanikne. Nový vlastník ji přejmenuje na KG Mobility a věří, že změna přispěje ke smazání problémové minulosti a bude symbolem nové éry. Díky výhodné ceně jsou SUV značky SsangYong dost oblíbená i u nás.

SsangYong je čtvrtý největší jihokorejský výrobce automobilů, který se specializuje na SUV a vozy s pohonem všech kol. O svůj název, který znamená "dva draci", ale přijde. Noví majitelé se rozhodli pro změnu jména, loga a celé firemní identity, píše motoristický portál Carscoops.

Automobilku, která bojuje s finančními problémy, vloni ovládl chemický a ocelářský koncern KG Group, který získal v SsangYong Motors skoro 62procentní podíl.

Teď se majitelé chtějí zbavit původního názvu, který existuje od konce 80. let minulého století, a nahradit ho značkou KG Mobility a logem KG. Podle portálu Korea Herald musí nový název schválit valná hromada akcionářů letos v březnu, což by ale měla být jen formalita.

"Název SsangYong Motor má fanoušky, kteří mají dobré vzpomínky, ale má také bolestivou image. Od této chvíle budou všechny vozy SsangYong vyjíždět do světa pod značkou KG. Ani po změně názvu se ale historie SsangYong Motor nezmění," vzkázal šéf skupiny KG Jae-Sun Kwak s tím, že rozhodnutí o změně názvu bylo extrémně těžké.

Související obsah

​Posledním modelem s logem SsangYong tak bude velké hranaté SUV Torres, které debutovalo vloni. Automobilka ho začala prodávat s cenou začínající v přepočtu pod částkou půl milionu korun. Do Evropy měl Torres dorazit jako elektromobil.

Právě nízká cena korejská SUV v posledních letech zpopularizovala na českém trhu. Třeba model Korando se u nás prodává za necelých 570 tisíc korun se slušnou výbavou a 1,5litrovým benzínovým motorem. Menší crossover Tivoli začíná dokonce na necelých 435 tisících.

Zdroj: SsangYong

​Předloni značka SsangYong v Česku našla podle dat Svazu dovozců automobilů 1 020 zákazníků, vloni u nás prodala už 2 345 nových aut. To ji zařadilo na 16. místo mezi všemi výrobci aut na tuzemském trhu. Hned za Citroën a před Volvo, Mazdu nebo Suzuki.

Český fenomén SsangYongu je dost zvláštní. Celosvětově to s prodeji rozhodně tak slavné nebylo a automobilka opakovaně procházela velkými finančními problémy. Několikrát se dostala až na pokraj bankrotu a žádala o ochranu před věřiteli. Předloni skončila kvůli miliardovým dluhům pod nucenou správou a z průšvihu ji vytáhl až nový investor.

Související obsah

​S novým názvem chce předchozí problémy smazat a začít novou etapu. Jak to ovlivní cenovou politiku a design nových aut, to se teprve uvidí. Každopádně KG Group chce vsadit výhradně na elektrifikaci.

Automobilka navazuje na původní značku Dong Hwan Motor, založenou už v roce 1954. Jméno SsangYong se poprvé objevilo až v roce 1988. Během dalších let značka patřila i pod Daewoo Group nebo čínské SAIC.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události