Autonovinky

Tak tohle je první vzkříšený Moskvič. Ruského na něm ale skoro nic není

Tak tohle je první vzkříšený Moskvič. Ruského na něm ale skoro nic není
Zdroj: S vědomím firmy Moskvič

Rusové dodrželi sliby a ještě před koncem roku obnovili výrobu vozů značky Moskvič v moskevské továrně, kterou znárodnili po odchodu francouzského Renaultu. Ve skutečnosti ale ruská auta nemají s Ruskem nic moc společného. Jde o přebrandované automobily čínského výrobce JAC.

Ve fabrice, kterou Rusko převzalo po odchodu Renaultu, se ve středu konala velká sláva. Publiku se představily první smontované novodobé auta Moskvič. Nešlo o původně avizovaný sedan, ale o městský crossover Moskvič 3. Automobilka zároveň oznámila oficiální zahájení výroby.

Rusové tak dodrželi sliby, že do konce roku linky spustí. Poté, co továrnu převzala Moskva, moskevský starosta Sergej Sobjanin už v květnu prohlásil, že zachová pracovní místa a obnoví výrobu.

Moskevská radnice se pak dohodla s ruským výrobcem náklaďáků Kamaz na společné investici pět miliard rublů (přes dvě miliardy korun). A Kamaz dostal reinkarnaci moskvičů na starosti jako "technologický partner".

Související obsah

​Ovšem nové automobily Moskvič nebudou zrovna ruská auta. Jde o přeznačkované čínské vozy JAC, které se v Rusku jen sestavují z několika větších částí. Konkrétně Moskvič 3 je vlastně čínský crossover JAC JS4, píše ruský portál Novyje Izvěstija.

Deník Komsomolskaja pravda to potvrzuje slovy: "Zatím toho v autě tolik domácího není."

Na druhou stranu deník strategii hájí s tím, že od převzetí podniku uplynulo teprve šest měsíců. "To je rekordní doba pro obnovení výroby. Automobilkám trvá roky, než vybudují všechny řetězce a vyvinou nové modely. A noví majitelé vozu Moskvič mají jasný plán, postupem času bude "našeho" v autě čím dál tím víc," burcuje Komsomolskaja pravda.

Některé čínské díly prý nahradí ruští dodavatelé už příští rok, kdy mají v továrně montovat až 50 tisíc aut. Do dvou let jich má z linek sjíždět až 100 tisíc.

Moskvič 3 má zatím pod kapotou zážehový přeplňovaný motor 1.5 s výkonem 150 koní, který je spárovaný s automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Výrobce ho popisuje jako "poměrně velký a zároveň kompaktní, pohodlný a ekonomický vůz určený pro každodenní cesty".

Na délku auto měří 4,41 metru, rozvor je 2,62 metru a kufr má objem 520 litrů. Uvnitř je Moskvič 3 vybavený digitální přístrojovkou s přibližně 10palcovým displejem a stejně velkou centrální dotykovou obrazovkou infotainmentu.

Prodej má být zahájen na přelomu roku v Moskvě a do jara pak v dalších regionech Ruska.

Související obsah

​Benzínovou variantu má v nabídce brzy doplnit i diesel 1.6 DVVT s manuální převodovkou. Ceny se budou v přepočtu pohybovat v rozmezí necelých 600 tisíc až 720 tisíc korun.

Moskvič chystá i elektrické varianty. Do konce roku mají v Moskvě smontovat 400 vozů se spalovacím motorem a 200 elektromobilů.

Moskva chce začít vyrábět i další modely. Podle číslování lze předpokládat, že jednička bude malé auto a dvojka klasický sedan a hatchback, spekuluje Komsomolskaja pravda. Čtyřku a pětku by pak měly dostat větší SUV.

Automobilka Moskvič vyráběla svoje auta v letech 1947 až 2001, kdy zkrachovala. Oživení následovalo poté, co se Renault v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu rozhodl ze země odejít a v květnu "prodal" státu za jediný rubl svůj většinový podíl v automobilce AvtoVAZ i továrnu nedaleko Moskvy. Ta už teď nese název Moskevská automobilka Moskvič.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události