Chevrolet slaví 70. výročí poněkud zvláštně – představil první elektrifikovanou verzi ikonického sportovního modelu Corvette. Už i tahle legenda tak dostala baterie, na druhou stranu jí pod kapotou zůstal i osmiválec a hybridní kombinace dělá z Corvette E-Ray zatím nejrychlejší sériovou a nejrychleji akcelerující Corvette všech dob.
Nová Corvette E-Ray má fascinující zrychlení: z nuly na stovku to zvládne za 2,5 vteřiny. Čtyřistametrový sprint zvládne za 10,5 sekundy a může dosáhnout maximální rychlosti 209 km/h.
Možná tak někteří naštvaní fanoušci odpustí Chevroletu, že už i do tohoto legendárního sporťáku nacpal baterky.
Americká automobilka totiž vymyslela "kulišárnu". Elektromotor o výkonu 160 koní, který pohání přední nápravu, totiž nakombinovala s atmosféricky plněným vidlicovým osmiválcem z klasického Stingraye o objemu 6,2 litru, výkonu 495 koní a 637 Nm točivého momentu.
Osmiválec pohání zadní kola přes osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, elektromotor pomáhá s těmi předními a dodává okamžitý točivý moment. Dohromady tak první Corvette s pohonem všech kol a hybridním pohonem žene 655 koní.
Nová Corvette tak může mít pohon všech kol, který se má přizpůsobovat podmínkám na silnici a způsobu jízdy.
Míra elektrické asistence se pro každý ze šesti volitelných jízdních režimů trochu liší. E-Ray umí při vysokých rychlostech vypnout elektromotor, nebo naopak deaktivovat polovinu válců při nízké zátěži, a v režimu Stealth při nižších rychlostech do 72 km/h dokonce spalovací ústrojí úplně "uspat" a jet jen čistě na elektriku s pohonem přední nápravy.
Lithium-ion baterie o kapacitě 1,9 kWh je uložená ve středovém tunelu a dobíjí se sama rekuperací a přebytečnou energií motoru.
Hybrid se bude vyrábět v závodě General Motors v Kentucky a k dispozici má být jak kupé, tak kabriolet. Prodávat se začne ještě letos s cenou začínající v přepočtu kolem 2,3 milionu korun za dvoumístné kupé. Kabriolet bude ještě o skoro 200 tisíc dražší.