Hatchback Volkswagen I.D. je představitelem zcela nové generace elektromobilů, které konečně odbourají stávající nevýhody tohoto typu pohonu.
Není tajemstvím, že mobilitu ve velkých městech budou během pár let ve velkém obstarávat elektromobily, ovšem odpůrci těch stávajících argumentují zejména nedostatečným dojezdem a z toho plynoucí nejistotou. Veřejnost proto napjatě čeká na zcela novou generaci, která díky výkonnějším bateriím tento neduh odstraní. Také proto na sebe v Paříži značnou pozornost strhává koncept elektromobilu I.D. na stánku Volkswagenu.
Nejedná se přitom o žádnou vizi vzdálené budoucnosti. VW totiž potvrdil, že plánuje zahájení sériové výroby již na rok 2020. Kompaktní pětidveřový hatchback je 4100 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1530 mm vysoký. Stojí na velkorysém rozvoru 2750 mm, což je o citelných 130 mm více než u současného Golfu a chlubí se vynikající obratností ve městě, danou průměrem otáčení jen 9,9 metru.
I.D. využívá nově vyvinutou platformu pro elektromobily MEB, umožňující uložit baterii mezi nápravy a dosáhnout tak nízkého těžiště. Elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní)uložený vzadu pohání zadní kola přes převodovkou s fixním převodem a dokáže I.D. rozjet z klidu na 100 km/h za méně než 8 sekund. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Nejpodstatnější je však dojezd I.D., který v závislosti na podmínkách činí 400 až 600 km. A to je oproti dnešním elektromobilům úplně jiná písnička...