Autonovinky

Ford modernizoval oblíbenou Fiestu. V novém stylu vyjede i hothatch ST

Sebevědomá, elektrifikovaná a online. Tak Ford prezentuje přepracovanou Fiestu. Změny se dotkly designu i technologií a v nabídce zůstává i výkonnější verze ST, pod kapotou jí ale zůstal tříválec, kterému alespoň narostl točivý moment.

Nová generace Škody Fabie má novou konkurenci. Tedy novou… Ford na trh kompaktních hatchbacků pošle modernizovanou Fiestu. Už bylo na čase, vždyť současná generace je v prodeji čtvrtým rokem.

Fiesta si i po faceliftu udržela vyšší proporce, kterými spíš než hatchback připomíná crossover nebo malé MPV, staví na osvědčené architektuře Fordu pro vozy segmentu B, kterou využívá i kompaktní SUV Ford Puma.

Vnější úpravy jsou patrné hlavně na přídi - kapota zvětšuje výšku předních partií a rozměrnější je i maska chladiče, na kterou Ford z hrany kapoty přesunul svoje logo modrého oválu.

Související obsah

​Fiesta má i nové světlomety, které jsou standardně diodové a za příplatek můžou mít i chytrou Matrix technologii. Standardní zadní svítilny dostaly nové černé lemování.

Automobilka se navíc rozhodla víc designově odlišit jednotlivé výbavové verze Fiesty Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active, kterou si můžete detailně prohlédnout v úvodním videu.

Varianty se liší v uspořádání přední masky, chromování, postranních otvorech v nárazníku, vzorech kol, nabídce laků a v dalších detailech zvenku i uvnitř. Active nachází inspiraci u SUV - se zvýšenou stavbou koresponduje robustnější styl se zvýrazněnými vertikálními linkami v černé horní mřížce a většími postranními vstupy vzduchu.

V interiéru je hlavní změnou konfigurovatelný digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3“, Fiesta navíc dostala funkce informování o nebezpečí v okolí nebo varování před najetím na dálnici v protisměru. Ve výbavě nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a rozpoznáváním dopravních značek, parkovací asistent, systém hlídání mrtvých úhlů, asistent pro navrácení do jízdního pruhu a předkolizní asistent s aktivním brzděním. Přibyly i pokročilé technologie založené na permanentním online připojení.

Související obsah

​Motory jsou částečně elektrifikované díky mild-hybridní technologii se 48voltovou elektroinstalací. Cílem je pochopitelně vyšší hospodárnost a hlavně nižší emise.

Motorizace 1.0 EcoBoost Hybrid je nabízena ve dvou variantách výkonu, 92 a 114 kW (125 a 155 koní) s manuální šestistupňovou převodovkou nebo u slabší varianty i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. EcoBoost Hybrid kombinuje zážehový motor s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Technologie umožňuje úsporu o 5 až 10 % proti nehybridní verzi - Ford slibuje kombinovanou spotřebu od pěti litrů.

Související obsah

​Bez elektrifikace je k dispozici zážehový motor 1.0 EcoBoost s výkonem 74 kW (100 koní). Stejně jako hybridní varianta využívá tento agregát vysokotlaké přímé vstřikování paliva, nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů a klikovou hřídel vyváženou tak, aby přispívala ke kultivovanému chodu. K dispozici je se šestistupňovou manuální převodovkou.

Jízdní charakteristiku vozu může řidič doladit volbou jízdních režimů Normal, Sport a Eco. Fiesta Active má navíc módy Nezpevněná cesta a Kluzký povrch. V závislosti na zvoleném režimu se upraví odezva akcelerátoru, citlivost stabilizačního a protiprokluzového systému a u vozů se samočinnou převodovkou také strategie řazení.

Ford zároveň představil i modernizovaný hothatch Fiesta ST, vyvinutý opět v režii Ford Performance. Sportovní model má nové Matrix LED světlomety, nové sportovní sedačky, které jsou seřiditelné ve 14 směrech, a nové designové detaily včetně přední masky v novém šedém odstínu a sytě zeleného laku karoserie. Pod kapotou má opět přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost s výkonem 147 kW (200 koní), nejvyšší točivý moment byl však navýšen o 10 procent, na 320 Nm.

Související obsah

​Vedle jízdních režimů Normal a Sport nabízí Fiesta ST také režim Závodní trať, který nahrazuje režim Eco u běžných verzí a je určen pro jízdu na uzavřených tratích. V režimu je deaktivován systém regulace prokluzu kol a elektronický stabilizační systém zasahuje později než ve standardním nastavení.

"Uvedení nové Fiesty ST spolu s dalšími variantami nové modelové řady Fiesta ve výsledku znamená, že zákazníci neměli nikdy tak široký výběr jako nyní. Nová Fiesta nabízí pro každého něco, od městské elegance přes dobrodružství v přírodě až po sportovní zážitky za volantem," vzkázal Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů ve Ford of Europe.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události