Kupte si

Discovery páté generace je ve všem jiné. Dobře nebo špatně?

Discovery páté generace je ve všem jiné. Dobře nebo špatně?

Zcela nový Land Rover Discovery je lehčí, rychlejší, úspornější, přepychovější a elegantnější než stávající krabicovité Disco. Nezašlo to ale až moc daleko?

U každého nového auta slyšíme, o kolik je lepší než to předchozí. Je fakt, že současná generace Land Roveru Discovery, vyznávající tradiční hranaté tvary, už mezi ostatními modely z nové éry vypadala tak trochu jako trilobit. Je také pravda, že předchozí Discovery Sport nás už mohlo připravit na to, co asi přijde, ale přesto: když si představíte typického majitele Discovery, tahajícího za svým autem koně nebo jachty, nebude pro něj tohle už trochu moc frajerské?


Těžko říct, každopádně šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern si musel udělat prostor pro napjatě očekávanou rodinu modelů Defender, plánovanou na rok 2018 nebo 2019. A to bude teprve revoluce. Ale zpět k novému Discovery... Pátá generace je dlouhá 4970 mm (narostla zhruba o 14 cm) a jezdí na lehké, moderní, hliníkové platformě, což oproti předchůdci ušetřilo neuvěřitelných 480 kg, takže si kostruktéři nemuseli dělat těžkou hlavu s použitím bohatší bezpečnostní výbavy nebo důkladnějších tlumicích materiálů.


Velkou novinkou je premiérové nasazení dvoulitrového čtyřválcového dieselu z rodiny Ingenium. Verze SD4 nabídne 240 koní, 500 Nm a osmistupňový automat. Nad ní bude stát třílitr TD6, který zvládne stovku za 7,7 sekundy, zatímco vyznavače benzínu potěší přeplňovaný třílitr Si6 s výkonem 340 koní točivým momentem 450 Nm.


Staré Discovery bylo zcivilizovaným offroadem, ale ani pátá generace nechce ustupovat z vydobytých pozic. Díky vzduchovému odpružení nabídne světlou výšku až 283 mm a brodivost 900 mm. Sériová výbava všech Discovery zahrnuje kromě stálého pohonu všech kol také dvoustupňovou redukční převodovku a systém Terrain Response 2, který v nejnáročnějších podmínkách nechá na řidiči pouze točení volantem a postará se o vše ostatní. Mnoho majitelů, zvyklých používat Disco k tahání přívěsů potěší fakt, že novinka pořád utáhne až 3500 kg.


Co se týká sedmimístného interiéru Discovery, ten je nyní přepychovější než kdy dříve. O desetipalcovém displeji infotainmentu a dalších vychytávkách se majitelům starých Discovery ani nesnilo, ale praktičnost nijak neutrpěla: po sklopení sedadel Disco pojme neuvěřitelných 2406 litrů nákladu. Jen jednu věc ale tradicionalisté možná ponesou těžce, když tradiční dělenou zadní stěnu nahradily konvenční jednodílné dveře.


 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události