Roztomilý crossover překvapí hybridní technikou i pohonem 4x4
Suzuki se proslavilo nezničitelnými teréňáky, na které horalové a lesáci nedají dopustit. Teď je tu nový Ignis v roli kultivovanější alternativy malého Jimny. Na rozdíl od něj ale rád vyrazí i do města.
Staňte se naším fanouškem na facebooku
Když se řekne Suzuki, většinu lidí hned po motorkách napadnou robustní offroady jako Vitara nebo Jimny, případně kompaktní rodinná auta nebo malý Swift. Ti zasvěcenější přidají Swift Sport, coby jednoho z posledních mohykánů mezi atmosférickými ostrými hatchbacky, nabízejícího skvělou řidičskou zábavu. Všeobecně má Suzuki image spolehlivých, ale nijak zvlášť emotivních aut. V poslední době se ale Suzuki snaží o změnu, což dokazuje třeba atraktivní Vitara, které jsou i u nás plné silnice, nový kompakt Baleno s přeplňovaným litrovým tříválcem, faceliftovaný S-Cross a nejčerstvěji nový Ignis, který v záplavě pařížských novinek možná trochu zapadl.
Jde přitom o zajímavý malý crossover s délkou přibližně 3,7 metru, rozpustilým vzhledem a slušnými terénními předpoklady, jak naznačuje světlá výška 180 mm a možnost pohonu všech kol Allgrip s viskózní spojkou, která v případě potřeby pošle na zadní kola podstatně větší porci točivého momentu, než deset procent za běžných podmínek.
Atraktivní bude také možnost zkombinovat benzínovou dvanáctistovku Dualjet s mild hybridním systémem ISG, sestávajícím z generátoru, Li-ion baterie a elektromotoru, který výrazně sníží spotřebu v městském provozu. Konvenční čtyřválec dosahuje výkonu 90 koní a točivého momentu 120 Nm, což pouhých 885 kg vážícímu Ignisu s pohonem 4x4 stačí ke sprintu na stovku za 11,5 sekundy a dosažení maximálky 165 km/h, resp. 12,2 sekundy a 170 km/h v případě verze s předním pohonem. Ta pro zajímavost váží v dnešních poměrech neuvěřitelně sympatických 810 kg. K mání je buď pětistupňový manuál, nebo robotizovaná převodovka se stejným počtem stupňů. Sympatický a technicky vyspělý Ignis se začne prodávat počátkem příštího roku.