Panamera 4 E-Hybrid vyznává stejnou filozofii jako 918 Spyder, totiž že hybridní pohon nemá sloužit pouze k bohulibému šetření a ekologii. Dynamický potenciál elektromotoru je třeba patřičně využít!
Porsche na svém stánku v Paříži pyšně předvedlo již čtvrtý model řady Panamera, konkrétně hybridní Panameru 4 E-Hybrid s řízeným pohonem všech kol a dojezdem v elektrickém režimu až 50 km. Kombinovaná spotřeba Panamery s celkovým výkonem 462 koní přitom činí pozoruhodných 2,5 l/100 km.
Pohon Panamery 4 E-Hybrid sestává z benzínového motoru 2,9 V6 s dvojitým přeplňováním, elektromotoru a nové osmistupňové dvouspojkové převodovky, která nahrazuje předchozí skříň s měničem momentu a představuje zásadní rozdíl oproti konkurenčním bezestupňovým převodovkám CVT. Zpětná vazba auta vůči řidiči je v tomto případě nesrovnatelně čitelnější, což jde ruku v ruce s celkovým pohledem značky Porsche na hybridní technologii. Tak jako u hypersportovního 918 Spyder nepředstavuje hybridní pohon primárně cestu k úsporám a snižování emisí, ale spíše prostředek k dosažení ještě lepších dynamických schopností.
Stačí se podívat na parametry Panamery 4 E-Hybrid, která zvládá sprint na stovku za 4,6 sekundy a dosahuje rychlosti 278 km/h. Jen pár dní po pařížské premiéře je přitom nejekologičtější Panamera k mání pro české zájemce. A kolik za tu legraci dáte? Připravte si minimálně tři miliony korun a dvě tisícovky navrch...