Sedmá generace manažerského sedanu s kódovým označením G30 je doslova prošpikovaná hi-tech novinkami a povážlivě se přibližuje vrcholné sedmičkové řadě.
Po několika únicích fotografií BMW nemělo na co čekat, a tak do světa vypustilo veškeré oficiální informace o napjatě očekávané nové řadě 5. Pětkové bavoráky odjakživa oslovovaly klientelu, která kromě komfortu a dynamiky vyžadovala i radost z jízdy, na což hodlá navázat i nejnovější sedmá generace.
Staňte se naším fanouškem na facebooku.
Po vizuální stránce je nová pětka zcela v intencích aktuálního designérského směru BMW a nepřichází s šokujícími tvary jako předminulá generace. Oproti předchůdci je nové BMW o 30 mm delší, zatímco rozvor narostl o nepatrných 5 mm. Jen minimálně se liší i šířka a výška. Zajímavou novinkou jsou aktivní lamely v "ledvinkách" na přední masce, které podle potřeby vylepšují aerodynamiku pro snížení spotřeby. Jako obvykle bude k mání i paket M Sport, který díky sníženému podvozku, devatenáctipalcovým kolům, spoilerům a hranatým koncovkám výfuku udělá ještě lepší dojem.
Doporučujeme: BMW představilo motocykl, ze kterého nikdy nespadnete!
Díky použití vysokopevnostní oceli, hliníku a hořčíku na konstrukci auta se podařilo ušetřit až 62 kg oproti předchozí generaci, což má pochopitelné přiznivý efekt na dynamiku pětkové řady. Nabídka benzínových motorů prozatím zahrnuje dva nové agregáty pro 530i (přeplňovaný dvoulitr, 250 koní, 350 Nm) a 540i (přeplňovaný třílitrový šestiválec, 340 koní, 450 Nm), zatímco později přibude hybridní 530e a vrcholné M550i xDrive (4,4 V8 biturbo, 460 koní), které sprintuje na 100 km/h za rovné 4 sekundy. Zájemci o turbodiesely mohou vybírat mezi dvoulitrovým čtyřválcem v 520d a sametovým šestiválcovým třílitrem v 530d.
Obzvlášť hrdé je ale BMW řady 5 na svou technologickou výbavu. Sedmá generace může mít podvozek s adaptivními tlumiči a aktivními stabilizátory, které namísto původních hydraulických aktuátorů využívají rychlejší a lehčí elektromotory, pro verze s pohonem všech kol je v nabídce řízení zadní nápravy Integral Active Steering a pokud si objednáte systémy Active Lane Keeping Assistant společně s Traffic Jam Assistant, budete si moct v zácpách hrát s nejnovější verzí systému iDrive 6.0 ovládaného gesty, protože o vše ostatní se postará semiautonomní řízení. Nové pětkové BMW umí dokonce i zaparkovat na dálku.
Výroba bude zahájena v listopadu, takže od počátku přištího roku se manažeři mohou těšit na novou hračku. A jak se sedmá generace řady 5 líbí vám?