Je to trochu zvláštní, ale poptávka po extrémním tuningu s absurdními výkony je mnohem silnější v USA svázaných rychlostními restrikcemi, než v Evropě, obdařené ještě stále úseky německých dálnic s neomezenou rychlostí.
Na aukci Barrett-Jackson v Las Vegas byl právě představen prototyp upraveného Audi R8 první generace, s nímž můžete na každém tuningovém srazu rovnou vyrazit pro pohár za vítězství ve sprintu. Úpravce duPont Registry totiž zaznamenal potenciální zájem o extrémní výkonovou úpravu Audi R8 první generace, a tak se tomuto supersportu pořádně podívali na zoubek. Lépe řečeno na 5,2litrový vidlicový desetiválec, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. A když říkáme extrémní, myslíme extrémní. Desetiválec R8 vyladili na neuvěřitelných 1500 koní, což si vyžádalo adekvátní zesílení převodovky S-Tronic, která podle autorů úpravy řadí bleskově a navzdory mimořádné porci výkonu nemá R8 ani problém s turbodírou. No, těžko uvěřit.
No a nebo si pořídíte raději něco od Mansory?
Kreace od duPont Registry každopádně i díky trakci pohonu všech kol quattro dokáže sprintovat z klidu na stovku za něco málo přes dvě sekundy a sprint 0-240 km/h jí trvá pouhých devět sekund. Jaký rozdíl v porovnání s tou elektrickou... Zřejmě nejsilnější Audi R8 na světě se až na neortodoxní kombinaci dvacetipalcových předních kol a osmnáctipalcových zadních ráfků nijak zásadně neliší od originálu, takže údiv diváků i první místo na dragsterových závodech všeho druhu máte zaručeny.
Úpravci z duPont Registry plánují přestavět celkem pětadgacet exemplářů, takže pokud vám doma stojí R8 první generace a připadá vám k uzoufání slabá, určitě zavolejte do Chicaga. A kolik za tu legraci dáte? Litujeme, cena pouze na vyžádání...