Za volantem

Rychlý test: Překvapivě dobrá konkurence pro Škodu Yeti

Rychlý test: Překvapivě dobrá konkurence pro Škodu Yeti
Zdroj: Suzuki

Neprávem opomíjené auto, přitom má výkonné motory, dostatek prostoru, pohon všech kol a snad až podbízivou cenu. Už jsme se s ním svezli. S-Cross nebude sedět v koutě!

Vždy když české zastoupení Suzuki pořádá prezentaci nového auta, tak věnuje mimořádnou pozornost výběru testovací trati. Jenže opravdu mám zabočit do lesa a vyrazit po těch vyjetých kolejích, přes všechny ty kořeny a kameny? Šipky hovoří jasně…

Všechno, co jsem o S-Crossu zatím věděl, bylo jen to, že existuje. Když ho v roce 2013 uvedli na trh, byla to konkurence pro Nissan Qashqai a Kiu Sportage. Jenže soupeři povyrostli a S-Cross se jen trochu zvětšil. Jenže jeho kabina je prostorná, kufr taky a člověk nemá pocit, že by nějak strádal. Navíc pohled do ceníku vám vyrazí dech. Ceny začínají na 409 900 Kč a za 589 900 Kč máte verzi s naftovým motorem a pohonem všech kol. Což je přesně to auto, ve kterém právě sedím.

Jaké jsou první dojmy?
Pár laciných věcí v interiéru, ale velmi slušná ergonomie. Když si vzpomenu na cenovku, začnu se usmívat. A po dvou kilometrech jízdy jsem překvapený. Podvozek je pevný a přesvědčivý. Působí kompletně a samozřejmě že se tady nebavíme o žádném sportování, ale je až překvapivě ostrý, podobně jako třeba Vitara. Řídí se spíš jako hatchback než SUV, hezky se skládá do zatáček a rychle reaguje na pohyb volantu. Určitě je agilnější než Nissan, ale když s ním zkouším na dálnici něco okolo 150 km/h, přijde mi trochu hlučnější.

Fakt s ním můžu i do terénu?
S pohonem všech kol ALLGRIP není problém sebeblátivější cestu a to i na silničních pneumatikách. Úmyslně zastavuji na lesní cestě uprostřed kopce a jsem smířený že budu muset scouvat dolů, ale S-Cross nezaváhá ani na silničních pneumatikách. Pokuď čas od času jezdíte někam za město nebo na hory, bude se to hodit a za ty peníze je to dobrá nabídka. Pokud hledáte jen auto do města, můžete ušetřit čtyřicet tisíc korun a spokojit se jen s pohonem přední nápravy. Já osobně bych to ale neudělal.


Jaký motor?
Přestože v nabídce figurují litrový tříválec a čtrnáctistovka, oba dva přeplňované a na benzín, tak vy byste se měli soustředit na naftovou šestnástistovku. Má totiž nejvíc točivého momentu a auto s ním působí překvapivě svižně. Litrový motor je pak cesta rozumu a peněz, ve městě bude asi dostatečný, ale pokuď hodláte S-Cross používat jako rodinné auto i na delší cesty, raději si připlaťte.


Měli byste se o něj zajímat?
Rozhodně ano, neudělejte stejnou chybu jako já, že jsem ho skoro nevnímal. Za ty peníze dostanete velký kus auta a možná že to není volba srdcem, ale rozhodně je to správné pragmatické rozhodnutí. Za cenu hluboce pod půl milionu dostanete verzi s litrovým tříválcem a velmi slušnou výbavou, připlaťte si za naftový čtyřválec a z S-Crosse se stává auto na každý den a pěkných pár let. Protože věděli jste, že S-Cross společně s Vitarou patří k nejspolehlivějším autům za poslední tři roky?

Plusy
Jízdní vlastnosti, cena, pohon všech kol

Mínusy
Hlučnější projev

Technické údaje
Motor: turbodiesel 1598 cm3
Výkon:
120 koní v 3750 ot./min.
Toč. moment: 320 Nm v 1750 ot./min.
Zrychlení 0-100 km/h: 13,0 s
Max. rychlost: 175 km/h
Kombinovaná spotřeba: 4,4 l/100 km
Cena: 589 900 Kč


 

Jan Červenka, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události