Mercedes oficiálně představil vrcholnou verzi nové třídy E, která představuje technologickou špičku celého současného automobilového průmyslu. A parametry, kterými tento supersedan obdařili inženýři z AMG, doslova vyrážejí dech.
Pod kapotou nejsilnějšího Mercedesu třídy E všech dob najdeme čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s technologií twin-scroll, zkracující reakce na sešlápnutí plynu. V nabídce budou rovnou dvě verze. Slabší E63 nabídne výkon 571 koní a točivý moment 750 Nm, který putuje na všechna čtyři kola přes devítistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift. Sprint z klidu na stovku je v tomto případě otázkou pouhých 3,5 sekundy. Výkonnější verze E63 S dává dokonce 612 koní a ohromujících 850 Nm točivého momentu, což stačí ke sprintu na stovku za bleskurychlé 3,4 sekundy a dosažení maximálky 300 km/h!
Staňte se naším fanouškem na facebooku
Pro nadšené řidiče, vyznávající klasickou koncepci se zadním pohonem, AMG pro E63 S nabídne příplatkový pohon všech kol 4Matic+ s novým režimem Drift Mode, v němž putuje sto procent točivého momentu na zadní kola. Drift Mode lze aktivovat v jízdním režimu Race, při vypnuté stabilizaci ESP a s převodovkou v manuálním režimu. Poté máte z E63 S ryzí zadokolku, a to dokud driftovací režim opět sami nevypnete. Vždy jindy přitom můžete spoléhat na trakci a bezpečnost pohonu všech kol. Báječná novinka!
Doporučujeme: 10 nejlepších předjetí v DTM
Aby nejrychlejší éčko nevypadalo příliš usedle, od designérů AMG dostalo optický upgrade se sadou spoilerů, lehčími ráfky a sportovními výfuky. Interiér byl vyšlechtěn o anatomické sedačky, jejichž úkolem je nevytřást posádku v oblacích kouře od zadních pneumatik. Světovou premiéru si AMG E63 odbude na listopadovém Auto Show v Los Angeles, prodej bude zahájen v první polovině příštího roku. Prestižní souboj o nejlepší supersedan světa tak dostává nového favorita.