Tolik očekávaný nový model mnichovské automobilky už má české ceny. Sedmá generace BMW 5 se začne prodávat 11. února a potěšilo nás, že už základní provedení má ve výbavě navigační systém Business, parkovací senzory, přednárazový asistent a systém několika jízdních režimů. Základní motorizací je pak benzínový čtyřválec 2,0 l s výkonem 252 koní a s automatickou převodovkou.
Pětkové BMW tradičně patří mezi nejostřeji sledovaná auta a společně s Audi A6 a Mercedesem E okupuje první tři místa v segmentu. Není proto divu, že příchod nové pětky vzbudil takovou pozornost. Nyní jsme se konečně dočkali i českého ceníku. Nejlevnějším benzínovým motorem je již zmíněný dvoulitr, auto má označení 530i. 540i je pak šestiválec s výkonem 340 koní (1 560 000 Kč) a vrcholem nabídky je M550i s osmiválcem 4,4 l s výkonem 462 koní. Ten bude jen v provedení xDrive a cenu ještě nemá. U třílitru a dvoulitru se za pohon všech kol připlácí 67 tisíc. V nabídce bude i hybrid 530e.
Staňte se naším fanouškem na facebooku!
Mezi naftovými motory bude asi největší zájem o verzi 530d s třílitrovým šestiválcem co má 265 koní a 620 Nm (1 534 000) Kč, ale rozumnou a určitě dostačují volbou by byl i čtřválcový dvoulitr (1 292 200 Kč), protože 190 koní a 400 Nm nikoho nemůže urazit, ostatně zrychlení na stovku za 7,7 s a kombinovaná spotřeba 4,2 mluví za vše. Tohle je taky jediný motor s manuální převodovkou.
Doporučujeme: Nové BMW 5 - oslava moderních technologií
Kromě základního provedení budou v prodeji další dvě řady a to Luxury Line a Sport Line, za příplatek můžete přihodit samozřejmě emkový paket. Příplatková výbava je tradičně velmi bohatá a lze se v ní snadno ztratit, spoustu prvků pak bude znát z nové sedmičky - třeba tolik fešácké ovládání některých funkcí pouhými gesty. Zrovna tahle věc pak přijde jen na 6 682 Kč, užitečnější parkovací kamera je za 12 102 Kč a třeba adaptivní tempomat stop&go stojí 32 032 Kč.