Hyundai

Dojezd na baterky až 280 km, záruka 8 let. Víme o něm všechno

Dojezd na baterky až 280 km, záruka 8 let. Víme o něm všechno

Na novém elektromobilu od Hyundaie oceňujeme, že zevnitř i zvenku vypadá jako konvenční auto, žádné designové výstřelky se nekonají. Přitom jde podle všeho o propracovaný vůz. Ryzí elektromobil by měl mít dojez až 280 km, hybridní verze slibuje spotřebu 3,4 l/100 km

Hyundai začal oficiálně prodávat v ČR svoje první elektromobily. Zatím si je můžete pořídit v plně eletrifikované verzi nebo jako hybrid, v polovině roku 2017 se přidá i plug-in hybrid (hybrid, co můžete nabíjet ze zásuvky). Zároveň zveřejnil i ceníky a záruky - obojí vypadá zajímavě. Ioniq Hybrid začíná na 699 990 Kč a Ioniq EV stojí 859 990 Kč. Hyundai dává na auta běžně pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, v tomto případě přidává automobilka také osmiletou záruku na akumulátory. Ty by si prý i po osmi letech měly uchovat nejméně 70 procent původní kapacity. Obě dvě auta vypadají jako klasických hatchback, líbí se nám, že interiér je naprosto konvenční, a že Ioniq nebude vzbuzovat takové emoce jako třeba Nissan Leaf.

Staňte se naším fanouškem na facebooku

Hyundai Ioniq Electric
Pod kapotou je elektromotor s výkonem 88 kW a s točivým momentem 295 Nm. Pohání ho lithium-polymerové články uložené pod zadními sedačkami a podlahou kufru. Akumulátor má kapacitu 28 kWh a papírově by měl umožnost dojezd až 280 kilometrů. Předpokládáme, že v reálu to bude cca 230 km, ale i to je velmi slušná hodnota. V případě použití rychlonabíječky se dostanete na osmdesát procent nabití akumulátoru za pětadvacet minut nabíjení, na sto procent budete baterky z běžné sítě nabíjet dvanáct hodin. Ioniq Electric jede až 165 km/h a nabízí zrychlení na stovku za 10,2 sekundy. Je tady i režim Sport, kdy to auto zvládne za 9,9 s. Cena byla stanovena na 859 990 Kč v základní výbavě Future, luxusnější Ultimate stojí bez jedné koruny milion.

DOPORUČUJEME: Elektromobily Tesla budou ještě rychlejší

Hyundai Ioniq Hybrid
Jak je patrné už z názvu, jde o auto, které má motory rovnou dva. Klasický benzínový čtyřválec 1,6 l GDI byl upravený stejně jako v hybridech Toyoty či Fordu a pracuje v Atkinsonově cyklu. Má výkon 77 kW (105 k) a točivý moment 147 Nm. Doplňuje ho pak elektromotor s výkonem 32 kW a s točivým momentem 170 Nm. Společný maximální výkon obou motorů je pak 104 kW (141 k) a točivý moment 265 Nm - u hybridů se výkon nesčítá. Sílu na přední nápravu pak přenáší šestistupňová dvouspojková převodovka DCT, přebytek výkonu nebo síla získaná při brždění se ukládá do akumulátoru s kapacitou 1,56 kWh. Hyundai Ioniq Hybrid zrychlí podle oficiálních údajů na 100 km/h za 10,8 s a jede až 185 km/h. Jeho cena pak začíná na 699 990 Kč, kdy dostanete auto s vyhřívaným volantem, klimatizací, parkovací kamerou a adaptivním tempomatem. Což je velmi slušná nabídka. Dražší verzi s bixenony či navigací pak pořídíte za 849 990 Kč.

DOPORUČUJEME: Elektromobil německé pošty jen za 180 tisíc



 

DOPORUČUJEME: Honda si vytiskla dodávku na 3D tiskárně

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Hyundai

Důležité Události