Světem rallyového mistrovství světa otřásl odchod nepřemožitelného Volkswagenu, který účast svého Pola musel odepsat kvůli úspoře nákladů po aféře Dieselgate. Motivace ostatních značek ukořistit uvolněný trůn je nyní vybičována na maximum. Jako první představil svou zbraň pro sezónu 2017 tým Hyundai na slavném okruhu v Monze.
Základ konstrukce třídveřového Hyundai i20 Coupe WRC je výraznou evolucí pětidveřové i20 WRC ze sezóny 2016, ale inženýři zapracovali méně svazující předpisy v oblasti aerodynamiky a výkonu motoru. Hyundai do toho prostě šlape!
STAŇ SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU
Na první pohled upoutá výrazně větší zadní křídlo, velký difuzor a přední spoiler s pomocnými křidélky. Nová pravidla umožňují také zvětšení restriktoru motoru z 33 na 36 milimetrů, takže výkon přeplňované šestnáctistovky narostl z 330 na 380 koní. Točivý moment putuje na všechna čtyři kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku stejně jako dosud, ovšem pilot může díky novému aktivnímu středovému diferenciálu určovat poměr výkonu mezi jednotlivými nápravami.
DOPORUČUJEME: Postaví Hyundai závodní auto i na okruhy?
Zákulisím se nesou zvěsti, že zejména změny aerodynamiky přinesou zrychlení přibližně o jednu sekundu na kilometr. Šéf týmu Hyundai Michel Nandan se netají tím, že po druhém místě v letošní sezóně nemůže mít jiný cíl než zisk mistrovského titulu a největší liberalizace technických předpisů za poslední roky je velkou výzvou pro vývojový tým. Kýžený titul by pro Hyundai měl vyjet někdo z trojice Theirry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon.
DOPORUČUJEME: Volkswagen končí v rallye
Konkurenci pro Hyundai v příští sezóně vytvoří značky Ford, Citroën a Toyota, která se do šampionátu vrací po dlouhých sedmnácti letech. Zatím nepotvrzené je angažmá fenomenálního Sébastiana Ogiera, který odnesl šokující stažení Volkswagenu, ale podle všeho přejde k Citroënu, kde se v příští sezóně zaměří zejména na vývoj nového modelu. Ať ale Ogier skončí kdekoli, máme se i díky novým pravidlům opět na co těšit!
DOPORUČUJEME: 15 minut radosti se starým rallyovým BMW