Volkswagen vidí blízkou budoucnost založenou na elektromobilech, sdílení vozidel a autonomním řízení, kdy elektronika eliminuje chyby nepozorných řidičů.
Koncern Volkswagen Group, těžce poznamený aférou Dieselgate s falšováním emisí u naftových motorů, se z krize snaží vybřednout tak, že se agresivně vrhl na rozvoj projektů, které mají VW zajistit konkurenční náskok v budoucnosti.
DOPORUČUJEME: V Itálii vydražili zabavenou sbírku superaut
VW Group proto nyní v Londýně představila novou značku mobility Moia, která má být konkurencí pro platformu Uber a přinést radikální zlepšení kritické situaci v osobní přepravě v centrech velkých měst v Evropě, USA a Číně. Moia navazuje na investici Volkswagenu do aplikace Gett, umožňující spolujízdu a sdílení minivanů, které lze objednávat prostřednictvím mobilního telefonu. Moia má zpočátku nabídnout přepravu minivany na bázi VW Transporter, ale ty časem nahradí zcela nová generace komfortních mikrobusů, vyvinutých na platformě MEB, určené pro elektromobily. Dobrou představu o jejich podobě si můžeme udělat díky letošnímu konceptu Budd-e. Jejich předností bude funkce autonomního řízení, což znamená, že se obejdou bez řidiče. Podle šéfa značky Moia Oleho Harmse by testy autonomních minivanů měly začít již v roce 2019 a ostrého nasazení se dočkáme v roce 2021.
DOPORUČUJEME: Elektrické závodní auto dá stovku za 2 vteřiny
Podle Harmse Volkswagen investuje do značky Moia během příštích let několik stovek milionů euro a doufá, že tržby dosáhnou v horizontu dvou až čtyř let několika miliard euro. Je tak možné, že po protestech proti Uberu zaměří tradiční taxikáři svůj hněv na dalšího inovátora. Nechme se překvapit, s jakými argumenty po vstupu značky Moia na český trh vyrukují voňaví a poctiví taxikáři, až se rozhodnou zablokovat magistrálu příště.
DOPORUČUJEME: Tvrdé dopady dieselgate