Mazda nám sice dlouhodobě slibuje sportovní modely v podobě konceptu jako jsou třeba RX-Vision, ale teď přímo automobilka potvrdila, že budoucnost patří crossoverům.
Mazda je stejně nenápadnou automobilkou jako třeba Subaru. Vyrábí velmi podařená auta, která v dnešní unifikované době vyčnívají z davu. Výborně jezdí, dobře se řídí a jejich motory SkyActiv jsou důkazem, že dobré spotřeby a nízkých emisních limitů se dá dosáhnout i jinak než downsizingem. Trojka i šestka dlouhodobě patří k autům co si kupují řidiči kteří víc co chtějí, CX jezdí lépe než by vás kdy napadlo a Mazda MX-5 je pak kategorií sama pro sebe.
DOPORUČUJEME: 5 ojetých aut, na která byste si možná ani nevzpomněli
Mazda nám ale dlouhodobě slibuje sportovní modely, závodní prototypy, MX-5 s přeplňováním (nebo si snad lze její koncepty vykládat jinak?) a návrat zajímavého motoru Wankel. Jenže... Šéf automobilky Masamichi Kogai přiznal, že tohle všechno jsou jen způsoby jak Mazdu zviditelnit, ale že budoucnost patří crossover modelům na bázi CX, a že v plánu jsou prémiovější modely, ale nikoliv sportovní auta. A Wankel? Automobilka dobře ví, že jeho vývoj a výroba nemá moc smysl.
DOPORUČUJEME: Co chystá Škodovka? Malé SUV a větší sedan!
Zkazilo vám to náladu? Vězte, že Kogai mluvil taky o tom, že koncept MX-5 hodlají vytěžit na maximum, a že pro ně budou dál důležité řidičské zážitky u všech modelů. Pokuď tedy zůstanou Mazdy 3 i 6 maisntreamovými auty, které je ale radost řídit, klidně si počkáme, až se bude blýskat na lepší časy. MX-5 je vynikající a třeba Mazda začne raději místo za koncepty utrácet za vývoj a realizaci sportovních modelů vycházejících z její stávající nabídky.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU