Lotus vzal sériový model Exige 380 a udělal z něj závodní speciál. Na silnici už s ním nesmíte, ale zato jo lehčí a rychlejší.
Lotus má konečně zastoupení i v České republice a už se prodala i první auta - několik Elise a jedna Evora. Exige zatím žádný, ale to by se mohlo brzo změnit, protože fanoušky doslova nadchla verze 380 Sport, s kompresorem přeplňovaným šestiválcem s výkonem 380 koní a točivým momentem 410 Nm. Více jsme o ní psali zde. Zrychlí na stovku za 3,7 s a jedná se o nejrychlejší Exige všech dob!
DOPORUČUJEME: Lotus má důvod k oslavě + nové zastoupení v ČR
Závodní provedení Race 380 má stejný technický základ a jeho výkonové parametry se nijak nezměnily, ale rozhodně to bude jiné auto. Aby taky ne. Navzdory bezpečností kleci dokázal Lotus odhlečit závodní provedení o víc jak metrák - interiér, karbonové kapoty a sedadla, polykarbonátová okna a další - plus změnil aerodynamiku, takže v rychlosti 274 km/h generuje auto přítlak 240 kg. Civilní 380 Sport v rychlosti 286 km/h dává jen 140 kg... U tak lehkých aut je to rozdíl, kterého si opravdu všimnete! No a konečně změny jsou i na podvozku. Samosvorný diferenciál, závodní tlumiče tlumiče Ohlins, silnější stabilizátory, lehčí ráfky...
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU
Závodní Exige Race 380 provedení se začně prodávat v květnu a bude stát přes tři miliony korun, jedna z mála věcí za příplatek bude lehčí a hlasitější titanový výfuk. Jestli hledáte nějakou okruhovou zbraň, tak už jste dost možná našli...
DOPORUČUJEME: Hotlaps! Zajeli jsme v Mostě na okruhu rychlé kolo s brutálním Audi SQ7