Podle některých nejlepší Porsche všech dob! A taky to mohl být poslední Cayman s atmosférickým šestiválcem…
Jenže zatímco standardní verze 718 Caymanu se musí spokojit s přeplňovaným čtyřválcem, byť jakkoliv dobrým, tak ostré provedení GT4 by mělo dál mít atmosférický šestiválec. A ne ledajaký - mluví se čtyřlitru ze stávající 911 GT3! Důvodem je podle všeho čas na okruhu Nordschleife, byť Porsche postavilo stávající Caymana GT4 spíš jako ryzí řidičský stroj na zážitky, než jako okruhovou hračku ženoucí se za co nejlepšími časy. Jenže… 718 Cayman S s turbem přeplňovaným čtyřválcovým boxerem byl na Nordschleife údajně o něco rychlejší, a to je zkrátka něco, co vadí Porsche i majitelům GT4. Nicméně my jsme našli jen to, že Cayman GT4 má Ring za 7:40 a 718 Cayman S za 7:46…
DOPORUČUJEME: Jak správně nalepit (a sundat) dálniční známku?
Přestože se o definitivním osudu modelu 718 Cayman GT4 zatím nerozhodlo, protože Porsche řeší výrobní kapacity v továrně ve Weissachu, tak jak už zaznělo motor je jasný. Byl by v něm čtyřlitr, byť s výkonem staženým na 425 koní. A opět v kombinaci s manuální převodovkou, byť ve hře je i PDK. Bohužel, dvě verze ostrého Caymanu, tedy závodní RS (s PDK, soustředěná na časy na okruhu R) a puristické R (s manuálem a soustředěná na jízdu samotnou) jsou rozhodně utopií. Ale je nám to vlastně jedno, hlavně ať vyrobí alespoň tu jednu. Jen jsme zvědavi na cenu… Cayman GT4 byl tak horkým zbožím, že dealeři na něj nemuseli dát ani korunu slevu a naopak překupníci si k němu okamžitě přihazovali 10 až 20 tisíc Euro. A se čtyřlitrovým motorem by mohla základní cena vylézt klidně i o víc jak dvacet procent.
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU
DOPORUČUJEME: 911 GT3 bude opět i s manuální převodovkou. Proč ale někteří zákazníci skřípou zuby?