A pokuď vám zrychlení na stovku připadá důležitější než maximální rychlost, pak vězte, že ani tady se nemá nový Continental Supersports za co stydět - 3,5 vteřiny je číslo hodné supersportů.
Pozor, to že je Conti Supersports nejrychlejší čtyřmístné auto na světě neznamená, že má taky čtvery dveře. Můžete si ho pořídit buď jako kupé nebo kabriolet, přičemž je ale fér říci, že bez střechy jsou obě dvě čísla o fous horší - bavíme se o 3,9 s a 330 km/h. I když… Za všechno může hlavně motor. Je to vidlicový dvanáctiválec ve tvaru písmene W, který byl pro verzi Supersports osazen novými vysokovýkonnostními turbodmychadly, jinou elektronikou, novou klikou, ložisky, bylo vylepšeno chlazení stlačeného vzduchu a samozřejmostí je i nové výfukové potrubí. Výkonové parametry berou dech: 710 koní a 1017 Nm se hned tak někde nevidí. Nebo ještě jinak - je to pětadvacet procent navíc v porovnání s „běžným“ Conti.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU
Kromě drobných designových vylepšení jsou tady ale i další ryze funkční věci. Aby byl Continental Supersports poslušný, tak ho krotí největší karbon-keramické brzdy na světě. A podobně jako závodní GT3-R má i Supersports dynamické vektorování točivého momentu, kdy se při výjezdu ze zatáčky odděleně brzdí přední i zadní kola kvůli maximálnímu zrychlení. Standardně motor posílá 60 procent své síly zadním kolům, s možností upravit rozložení mezi zadní a přední kola v závislosti na přilnavosti povrchu.
DOPORUČUJEME: Videotest: BMW 440i a promrzlý asfalt na okruhu v Mostě
A ještě pár slov ke kabriu… Platí pro něj vše výše zmíněné, ale mohlo by vás zajímat, že jeho střecha prošla testováním za nejrůznějších podmínek, od -30°C do +50°C či více, a je tedy schopna odolat monzunovým dešťům, extrémním horkům i severské zimě. Další praktická funkce, ofukování krku horkým vzduchem, pak umožňuje pohodlnou a příjemnou jízdu s otevřenou střechou i v chladnějších dnech. Kromě něj pak doporučujeme ještě jednu věc - Bentley se pod čarou zmiňuje o otevřeném titanovém výfuku. A ten do kabria prostě potřebujete!
DOPORUČUJEME: Ultimativní Aston Martin Vanqusih S odmítá odjet do důchodu