Podívejte se na odborný řez Škodou Kodiaq. Téměř anatomický řez odhaluje všechny důležité části auta - od deformačních zón přes sedačky až konstrukci karoserie.
Podobné řezy jsou k vidění na autosalonech, ale automobilky si vetšinou pečlivě chrání co mohou lidé vidět a co má být skryto. Škodovka si nyní nechala čerstvě naporcovat svoje SUV jménem Kodiaq. A jde o pozoruhodné dílo, podobně jako v případech řezu stávající Octavie, nebo modelů Superb, Yeti, Fabia a Rapid.
DOPORUČUJEME: Odhalili jsme tajné plány škodovky. Co se chystá a co naopak určitě nebude?
Anatomické provedení vozu slouží hlavně k propagaci bezpečnosti, odborným prezentacím pro specialisty z vývoje automobilů a školení importérské a dealerské sítě. Určitě se objeví při výcviku hasičů, kteří díky odhaleným průhledům poznají, kudy se do vozu v případě potřeby dostanou nejsnazší cestou, nebo na preventivních akcích zaměřených na technické vzdělávání dětí i dospělých, dost možná i na nějakém autosalonu.
DOPORUČUJEME: Videotest - První kilometry s novou Škodou Kodiaq
„Spatřit lze všechny důležité prvky struktury karoserie – deformační zóny, výztuhy dveří, skelet zajišťující prostor pro posádku, který vymezuje A-sloupek, B-sloupek, práh a střecha. Odkryté jsou pozice jednotlivých typů airbagů, včetně pyropatron, a také senzory nárazu po obvodu vozidla. Odhalené jsou i prvky aktivní bezpečnosti – asistenční systémy, např. přední radar a kamera, senzory mrtvého úhlu či parkovací senzory,“ komentuje Petr Kraus, vedoucí Vývoje bezpečnosti vozu.
DOPORUČUJEME: Video - Škoda Kodiaq a její chytrá řešení
„Základním stavebním prvkem auta je pevná struktura karoserie, tvořící v případě nehody bezpečný prostor pro posádku vozu. Pasažéry dále chrání až devět airbagů a další zádržné systémy, jako jsou pásy, hlavové opěrky, přístrojová deska, pedály nebo dětské sedačky. Karoserie automobilu, základní a nejdůležitější prvek ochrany posádky, se skládá ze stovek dílů podle typu vozidla. Funkčně je rozdělena na dvě části – deformační úsek v přední a zadní části vozu, jež má za úkol pohltit a ztlumit energii nárazu, a kabinu, prostor pro posádku, který se naopak deformovat nesmí. To vše je v řezu jasně vidět,” doplňuje Petr Šimon, který měl vývoj karoserie na starost.
Závěrem jen dodáváme, že Škoda Kodiaq už se prodává, a že první auta si noví majitelé odvezou od dealerů v řádech týdnů.
DOPORUČUJEME: Ostrý Kodiaq RS opravdu bude. Proboha proč?