33 milionů aut, sedm generací, na trhu od roku 1974. VW Golf se začíná prodávat v ČR.
Navzdory unifikaci designu všech VW je pořád jasně identifikovatelný. Bez designových výstřelků, ale pořád moderní. Je to synonymum pro pozvolný vývoj. A víte co? V české republice tvoří bezmála čtvrtinu prodejů VW. Víc jak polovina z nich má benzínový motor a krátkou karoserii. No a co potěší každého nadšeného řidiče, tak bylo prodáno 170 ostrých GTI, a z toho bylo dokonce 44 kusů extrénního GTI Clubsport.
DOPORUČUJEME: Video - Golf GTI na Nordchleife! Tahle jízda vám vyrazí dech...
Samozřejmě, že Golf co se mu říká verze 7,5, nebo-li 7S, nepřináší žádné extrémní změny. LED denní svícení je v základu, LED světla nahrazují xenony, nový design kol, drobné změny karoserie a nové barvy. Uvnitř je toho o trochu víc… Už i Golf totiž dostal digitální palubní desku a jako první Volkswagen vůbec nabízí novou generaci rádií a navigací, ten největší má pak displej s úhlopříčkou 9,2 palce. A samozřejmě nechybí ani dnes tolik módní internet - auto může být permanentně online, uděláte si z něj hotspot, má navigaci co reaguje podle aktuální dopravní situace, můžete ho sledovat na dálku…
Asistenční systémy:
adaptivní tempomat
systém pro jízdu v pruhu
asistent pro jízdu v koloně
asistent pro couvání s přívěsem
automatický parkovací systém
přednárazový systém co detekuje chodce i protijedoucí auta
DOPORUČUJEME: Videotest - Golf Alltrack je univerzál do města i na chalupu
Nás ale víc zajímá jak modifikovaný Golf pojede a těšíme se, že budeme jedni z prvních, kteří si ho vyzkouší. V nabídce jsou tři benzínové motory s pěti výkonovými variantami a dva turbodiesely, nechybí verze 1,4 TGI na zemní plyn a hybridní provedení e-GT. Dočkáme se i Golfu čistě na elektřinu s označením e-Golf. Bude mít 140 koní, dojezd až 300 km a co víc, za šedesát minut v nabíječce by se jeho baterie měla dobít na osmdesát procent kapacity.
!!! ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU !!!
V prodeji budou dál tři výbavy, samozřejmě pokračuje pseudoterénní verze Alltrack a sportovní modely GTI, GTD a R. Právě o erku Honza Červenka říká, že je to kapesní Porsche 911 Turbo a tomu napovídají i jízdní výkony: 310 koní, 400 Nm, stovka za 4,6 s a 250 km/h. Pokuď by to bylo pořád málo, pak rovnou od začátku VW bude nabízet Performance Paket se sportovními brzdami GTI Clubsport a bez omezovače maximální rychlosti (jede 267 km/h), za další „drobný“ příplatek pak bude i titanový výfuk Akrapovič.
DOPORUČUJEME: 21 automobilových novinek, kvůli kterým byste měli vyklepat prasátka
Volkswagen přiznává, že do budoucna by se nejen u Golfu měla bohatá nabídka motorů redukovat. V případě nejprodávanějšího modelu budou stěžejní jednotky 1,0 a 1,5 TSI. Právě druhý jmenovaný motor by měl být pro Golf ideální volbou a VW neustále zdůrazňuje, kolik práce bylo na jeho vývoji, a že nový motor by měl být hodně tichý a úsporný i v reálném světě.
Základní provedení s výkonem 110 koní začíná na 412 tisících, slušně vybavená verze s novým motorem 1,5 TSI (150 koní) je za 570 tisíc.
DOPORUČUJEME: A nejprodávanějším autem na světě se stává... A ne, není to Golf!