Tatra dnes slaví 120 let od výroby prvního motorového vozidla. Automobil Prezident odstartoval sérii nezničitelných tatrovek, které se staly legendami po celém světě. Tatrovka provázela Hanzelku se Zikmundem a dokonce má i pomník na Sibiři.
Když v Kopřivnici před sto dvaceti lety postavili Prezidenta na všechna čtyři kola, Češi byli na špici automobilového průmyslu. Tehdy řidiče ohromoval brutální výkon šest a půl koně. Dnes by se s takovým motorem tatrovka nehnula z místa - pod kapotou má stádo stokrát větší.
Náklaďáky se staly během století symbolem odolnosti. Jejich majitelé se rádi chlubí, že utáhnou i tank. Doslova.
Za všechno hovoří pomník který dodnes stojí na Sibiři - nezničitelná tatrovka sem dojela jako jediná s potravinovou pomocí. Majitelé potvrzují, že motor nastartujete i když zbytek vozidla vypadá jako vrak.
Kopřivnický motor vezl Hanzelku se Zikmundem, prvního prezidenta Masaryka a dokonce i toho současného. Ještě v době, kdy byl Miloš Zeman premiérem.
Související obsah
Osobní auta s logem Tatry se ale nikdy nezbavila nálepky papalášského vozu. Komunističtí pohlaváři si dokonce nechali vyrobit bílé kabriolety. Jen v pěti exemplářích.
Dnes jsou to žádané sběratelské kusy. Pan Dymáček z Brna má stodvacetiletou historii tatrovek ve své dílně - a většinou v podobě rezavého šrotu, na kterém jsou mraky práce.
Jedním výsledkem jeho práce je nablýskaná tatrovka, která vypadá stejně jako v roce 1947. Hodnota takového vozu se odhaduje na miliony. Osobní auta z Kopřivnice už jezdí jen na srazech sběratelů, ale Tatra dál staví na stoleté pověsti nezničitelného náklaďáku.