Škodovka veze na autosalon do Číny nový elektromobil. Je to velké auto s dojezdem až 500 kilometrů. A bude se vyrábět! ERlektrická budoucnost škodovky právě odstartovala...
Ano, Vision C, jak se koncept jmenuje, je autem, které škodovka okolo roku 2020 pustí do prodeje. A tři roky uplynou jako voda. Ještě předtím se začně prodávat hybridní Superb.
DOPORUČUJEME: Podpoří vláda prodeje elektromobilů? A z koho by si měla brát příklad?
Může se vám to nelíbit, můžete protestovat, ale tohle je budoucnost. Legislativa a různá omezení nás časem donutí přesednout do elektromobilů. Dnes je podíl elektromobilů na prodejích v Evropě asi 0,5 procenta a v Číně (nejdůležitějším trhu pro škodovku) je to 1,5 procenta. Podle odborníků budou mít elektromobily v roce 2020 v Evropě osm procent a v roce 2025 pětadvacet procent. V Číně to má být šest procent (2020) a třicet procent (2025). O dalších pět let později, tedy v roce 2030, by ve světových metropolích měla polovina aut jezdit na elektřinu. Nedivte se, že se Škodovka tak snaží. V roce 2025 chce mít ucelenou řadu pěti aut čistě na elektřinu!
V roce 2019 bude mít premiéru Superb plug-in hybrid, tedy auto se spalovacím motorem a elektromotorem zároveň, které umí jezdit čistě na elektřinu, nebo energii používá na podporu spalovacího motoru. To je běžný obrázek dnešních dní. Jenže elektromobily budoucnosti budou ve stylu BMW i3 - takže s běžnými auty nebudou mít technicky mnoho společného. Budou stát na vlastní platformě, baterie budou v podlaze a od začátku tak budou navrhovány vlastně úplně jinak, než auta s konvečními spalovacími motory, tedy i s chladiči a převodovkou.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU, JEDNO JESTLI SE VÁM AUTA NA BATERKY LÍBÍ NEBO NE.
Koncept Vision C je první vlaštovkou. Používá podvozkovou platformu MEB, což je koncernová záležitost pro elektromobily. Bude mít motor na každé nápravě (takže pohon všech kol), společný výkon motorů je 225 kW, dojezd by měl být až 500 km a maximální rychlost auta je 180 km/h. Vision C je sice konceptem s moderními motýli dveřmi, nebo s maximálně odlehčeným interiérem, ale podle interních zdrojů ze škodovky víme, že co se vzhledu exteriéru týče, tak se toho finálně moc měnit nebude. Vevnitř pak bude ještě víc místa než jsme u škodovek zvyklí a velký kufr zůstane taky.
DOPORUČUJEME: Automobilky společně vybudují v Evropě síť dobíjecích stanic. Jen v ČR jich bude víc jak 1200.
A jestli bude umět nová škodovka jezdit sama? Minimálně na to bude připravená! Vision C se chlubí třetí úrovní autonomního řízení, takže se umí sám jezdit v kolonách, držet se v jízdním pruhu, předjíždět a sám parkovat.
DOPORUČUJEME: První čínský supersport na baterky drží rekord na Nordschleife!