Přehled 10 nejdražších aut všech dob + jejich příběhy. Jejich majitelé do nich investovali celé jmění, ale určitě neprodělají, protože tyhle klenoty budou dál získávat na hodnotě. Které z nich byste chtěli vy?
10. Ferrari 375 Plus
Cena: 18 400 000 USD
Aukční síň Bonhams vydražila v roce 2014 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu závodní Ferrari 375 Plus z roku 1954 za 10,7 milionu liber, tehdy se o něj strahla bitva mezi dvěma zájemci. Ferrari 375 Plus má pětilitrový dvanáctiválec, tři karburátory Weber a 334 koní. Bylo to fabrické závodní auto a v roce 1954 skončilo na druhém místě v závodě Mille Miglia. 370,3 milionu je na desáté nejdražší auto docela rána, nemyslíte?
DOPORUČUJEME: Podívejte se do garáže Christiana Ronalda...
9. Ferrari 250 GT SWB Spider
Cena: 18 500 000 USD
Legendární Ferrari ze šedesátých let patří mezi nejžádanější sběratelské kousky na světě. A tenhle byl obzvlášť lákavý, protože šlo o auto po prvním majiteli. Robert Baillon ji koupil aby ji vystavil ve svém muzeu, ale jeho dědicové to bohužel viděli jinak. Auto bylo prodáno v roce 2015 a zajímavý byl i průběh aukce… Z vyvolávací ceny 5 milionů Euro se za 4 minuty stalo 10 250 000 Euro! A jen dodáváme, že stejný model, nalezený ve stavu totálního vraku kdesi ve Francii ve stodolebyl ten samý rok prodán za 18,5 milionů dolarů, tedy za 370 000 000 Kč.
8. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider
Cena: 19 800 000 USD
Jedno ze tří aut, které se dokázalo v tomto žebříčku vklínit mezi Ferrari, ale při prvním pohledu vám musí být jasné proč! Vyrobili ho v karosárně Touring v Itálii na šasi legendárního modelu 8C. Řadový osmiválec 2,9 l je přeplňovaný kompresorem a ten kdo ho někdy slyšel, ten se ještě dnes tváří jako veselý idiot. Vzhledem k tomu, že vzniklo jen dvanáct kusů, tak jeho cena poletí dál nahoru.
DOPORUČUJEME: 5 aut v garáži Donalda Trumpa - Lamborghini je na prodej!
7. Jaguar D-Type
Cena: 21 780 000 USD
Jaguar D-Type vyhrál 24h LeMans třikrát po sobě. A tenhle konkrétní kus skotského závodního týmu Ecurie Ecosse to dokázal v roce 1956. Dvojice Ron Flockhart a Ninian Sanderson s nímujeli 300 kol a 4034,939 km průměrnou rychlostí 168,122 km/h. Pak D-type zaslouženě odpočíval v soukromé sbírce, ale čas od času s ním jeho majitele přece jen vyjel na závody historiků. S touhle pověstí a perfketním stavem se nakonec nikdo ani moc nedivil, že jeho cena vyletěla tak vysoko. I když… 525 milionů?!
6. Ferrari 275 GTB/C Speciale
Cena: 26 400 000 USD
Jedno ze tří vyrobených závodních Ferrari 275 GTB/C Speciale, takzvaný homologační model. V hliníkové karoserii se skrývá upravený dvanáctiválec o objemu 3.3 litru, plněný šesti karburátory. Má výkon celých 320 koní, tedy o 70 koní více, než standardní 275 GTB. Prodávala ho v roce 2014 aukční síň RM a s cenou 26,4 milionu USD šlo o nejdražší prodané Ferrari vůbec.
DOPORUČUJEME: Raritní Porsche na prodej! 600koňová bestie GT2 EVO
5. Ferrari Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider
Cena: 27 500 000 USD
Jedno z nejvýznamnějších Ferrari v historii… Původně jich mělo vzniknout pětadvacet, ale nakonec z toho bylo jen deset exemplářů. Tým North American Racing (Nart) se staral o propagaci Ferrari v USA v letech 1950 až 1960 a vzácnost tohoto konkrétního kusu umocňuje fakt, že ho vlastnil herec Steve McQueen, který ho zároveň používal při natáčení filmu Thomas Crown Affair.
4. Ferrari 290 MM
Cena: 28 050 000 USD
Upřímně se divíme, že nebylo ještě dražší… Existují pouhé čtyři kusy a tenhle s číslem 0626 vznikl pro samotého Juana Manuela Fangia. Má málo najeto, nikdy nebyl nabouraný a prakticky neustále se o něj staralo přímo Ferrari. Najdete v něm V12 3,5 l s výkonem 320 koní a jezdilo 280 km/h, což musela být ve své době šílená rychlost. Ferrari 290 MM vládlo šampionátu sportovních aut v letech 1956 a 1957 a s ostatními třemi vozy jezdil například Phil Hill nebo Wolfgang von Trips.
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU - TO JE VAŠE NEJLEPŠÍ INVESTICE
3. Mercedes-Benz W196
Cena: 29 600 000 USD
Divíte se, že se Mercedes dostal mezi Ferrari? Pak čtěte pozorně… Tohle konkrétní auto s Juanem Manuelem Fangim vyhrálo v roce 1954 závod GP v Německu a Švýcarsku. V roce 2013 šlo o nejdražší vydražený vůz vůbec, koupil ho anonymní kupec, který za W196 R z roku 1954 zaplatil 630 milionů korun. Auto s číslem podvozku 006/54 bylo vyrobeno v roce 1954 a stejně jako další Stříbrné šípy mělo řadový dvouapůllitrový osmiválec.
Vůz neprošel žádnou generálkou, vše na autě je zcela originální a ze čtrnácti aut se jich dochovalo jen deset. Šest závodních W196 je ve sbírkách Mercedes-Benz Classic, další tři se nacházejí v muzeích v Turínu, ve Vídni nebo v Indianapolisu.
2. Ferrari 335 Sport Scaglietti
Cena: 35 700 000 USD
868 milionů korun za auto… Panebože. A přesto je „jen“ druhé místo v žebříčku… V roce 2016 to bylo nejdražší auto vydražené v aukci, co na tom, že mu ten titul dlouho nevydržel. Rudé 335 Sport Scaglietti Spyder s výrobním číslem 0674 vlastnil čtyřicet let Pierr Bardinon spoleně s padesáti dalšími Ferrari. Závodní rodokmen této 335 S je bohatá - druhé místo na Mille Miglia, první auto které jelo kolo v Le Mans průměrnou rychlostí přes 200 km/h, Stirling Moss s ním vyhrál Grand Prix na Kubě…
Aukcese konala 5. února 2016 v Paříži a začínalo se na 20 milionech eur, po minutě se suma navýšila o šest milionů a za jedenáct minut auto vydražil neznámý muž přímo v sále za 32 075 200 eur. Slušné, že?
DOPORUČUJEME: Ferrari kritizuje jeho vlastní šéf! Proč?
1. Ferrari 250 GTO
Cena: 38 115 000 USD
Snad žádné jiné auto na světě nemá mezi sběrateli takovou pověst a chiméru. Samo o sobě bylo jedno z nejlepších aut své doby, jeho třílitrový V12 měl skvělý průběh a podvozek byl prý neskutečně vyvážený… Vyrobilo se jich jen 39 a postupem času se z 250 GTO stalo něco jako Modrý Mauricius.
A tenhle konkrétní kus s číslem 3851GT je hodně výjimečný… Celých pětačtyřicet let ho totiž vlastnil jeden majitel – italský podnikatel Fabrizio Violati, který ho koupil v roce 1965. Žádný jiný kus 250 GTO nestál tak dlouho v jedné garáži, ale Violati byl už čtvrtým vlastníkem, co na tom, že bylo vyrobené v roce 1962. Původně bylo auto šedé s červenými, bílými a modrými pruhy, dnes je ale červené. Prvním majitelem byl francouzský jezdec Jo Schlesser, který s ním závodil. Jeho dobrý kamarád, lyžař Henri Oreiller, auto ale v říjnu 1962 naboural a 250 GT změnilo majitele. Ten ho opravil, auto opět závodilo a opět skončilo ve vodidlech. Další majitele ho opravil a od něj ho pak Violati koupil. Prý to tenkrát nikomu neřekl a jezdil s ním jen v noci… Když Violati v roce 2010 zemřel, rodina 250 GT ještě chvíli držela a teprve poté ho nabídla na prodej.
DOPORUČUJEME: Víte kolik vydělá Ferrari na každém prodaném autě? Ta suma vám vyrazí dech!!!