Koupíte si ho nejpozději v roce 2021 a bude se vyrábět v německé továrně v Dingolfing. A chystá se i elektrické Mini...
Možná to tak nevypadá, ale BMW je třetí největší výrobce elektromobilů na světě. Minulý rok prodalo víc jak 62 000 aut s elektrickým nebo hybridním pohonem, z toho bylo 25 500 modelů BMW i3. V současné době nabízí devět elektrických modelů, z toho je osm právě se systémem plug-in hybrid, které vznikají v devíti továrnách po celém světě. K nim od roku 2021 přibude ryze elektrické BMW iNext, které se vyrábět v německém Dingolfingu. I díky tomu by měla auta s elektrickým pohonem v roce 2025 tvořit až čtvtinu prodejů značky.
DOPORUČUJEME: Policie ČR nafasuje elektrické BMW i3. Dostala je zadarmo.
Není bez zajímavosti, že se konečně dočkáme i plně elektrického Mini. To od roku 2019 doplní mimořádně povedené a prodejně úspěšné BMW i3, automobilka ho chce postavit na stejné platformě, ale s hravějším designem. V roce 2020 zamíří k zákazníkům elektrické SUV BMW X3 a od roku 2021 i již zmiňované BMW iNEXT. V Dingolfingu se budou pro tyhle modely vyrábět motory a vysokonapěťové baterie.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU
Zatímco sportovní BMW i8 je v očích mnohých zákazníků trochu kontroverzním modelem, kterému vyčítají tříválec s objemem pouhých 1,5 l, a že na sebe strhává pozornost hlavně vzhůru vyklápěcími dveřmi, ale že nedokáže nabídnout opravdu sportovní svezení, tak malá i3 je jednoduše skvělá. Upravený model s prodlouženým dojezdem dá reálně 130 km a jeho jízdní vlastnosti i dynamika snesou to nejpřísnější srovnání. Jen v Německu se za loňský rok prodalo 2 864 nových aut, což znamená nejen nárůst o 26 procent, ale i titul nejúspěšnějšího elektromobilu v Nemecku.
DOPORUČUJEME: Elektromobily chystá i Audi. Ten první bude v roce 2019 a bude mít dojezd 500 kilometrů.