Německé ministerstvo financí varuje: Aféra dieselgate je rizikem pro německou ekonomiku. V autoprůmyslu pracuje 800 tisíc lidí.
Když německé ministerstvo financí vydalo pravidelnou měsíční zprávu o stavu ekonomiky, aféra dieselgate tam byla společně s brexitem (odchod Velké Británie z Evropské unie) a protekcionistickou politikou USA vyhodnocena jako možné riziko. Dva roky starý skandál Volkswagenu se softwarem upravujícím emise při laboratorním měření totiž pořád není vyřešen, aféra dieselgate se navíc dotýká i jiných automobilek. A tím to nekončí...
DOPORUČUJEME: Neopravená auta z aféry dieselgate mohou přijít o techničák
Němci zatím nedokáží vyčíslit, jaký přesný finanční dopad má dieselgate na stávající ekonomiku a co se bude všechno ještě dít, ale němečtí politici a šéfové automobilky Volkswagen se tento dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížily jejich emise, a pokusí se taky napravit poškozenou pověst průmyslu. Autoprůmysl je přitom největším neměckým exportérem a jeden ze základních pilířů tamní ekonomiky.
DOPORUČUJEME: To je skandál! Ze 75 nových aut prošly novými emisními normami jen čtyři.
Jenže Volkswagen je jen první automobilkou, kde se na rozdílné výsledky mezi laboratorním měřením a skutečným provozem přišlo, podobně je to i u spousty dalších automobilek. Aby toho ale nebylo málo, před pár týdny se začalo vyšetřovat i kartelové spojení německých automobilek, podle kterého měly spolupracovat na cenotvorbě, při nákupech dílů, ale i při konstrukci aut. Je v tom namočený Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen (vlastní Porsche a Audi).
DOPORUČUJEME: Dieselgate ve Francii - Captur a Clio prý překračují emise o 300 procent!