BMW i8 je jedno z nejpokrokovějších aut, které si můžete koupit. A stejně revoluční je i jeho výroba...
Co všechno víte o BMW i8? Tedy kromě toho, že ho měla i česká policie, ale jen čtrnáct dní, než ho zbořili? Že je to spor'ták na baterky? Že jezdí na benzín i elektřinu? A věděli jste, že je to jen tříválec o objemu 1,5 l?
DOPORUČUJEME: Na Ferrari dostanete záruku 15 let. Tedy skoro...
Takže alespoň ve zkratce, jen jako opakování... BMW i8 je sportvní auto s karbonovým monokokem, které má přeplňovaný tříválec 1,5 l na zadní a elektromotor na přední nápravě. Váží 1 400 kg, oba motory dávají společný výkon 362 koní a zrychlení na stovku zvládne za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h a jeho reálná spotřeba je pak 6 až 8 litrů benzínu.
DOPORUČUJEME: Může BMW i8 zreznout? Mohlo by se zdát, že ano... Americký zpěvák nechal to svoje zreznout jako starý parník.
Karbonové vlákno na monokok se vyrábí v USA, samotné karbonové díly pak už v Německu. Díly karoserie jsou z termoplastu, jejich hmotnost je ve srovnání s ocelovými přibližně poloviční. Karoserie BMW i8 není lakovaná v celku, nárazníky, přední a zadní boční díly se lakují odděleně, a výlučně roboticky.
DOPORUČUJEME: Havarované policejní BMW i8 nejspíš skončí ve šrotu
Díly pro přední a zadní nápravu jsou vyrobeny z hliníkových plechů nebo odlitků, stejně jako přední náprava. Výrobní proces zahrnuje víc jak 800 svarů a opět to zvládají roboti, výrobní linka pak měří pouhých 50 metrů. A roboti pak pomáhají i při finální montáži...