Audi R8 GT má desetiválec, výkon zvýšený na 560 koní a je o sto kilo lehčí. To jsou samé dobré zprávy!
Jestli se nám R8 GT líbí? Umí pes štěkat? V tomhle případě je totiž všechno v pořádku! Audi si sice postavilo pověst na pohonu všech kol Quattro a její supsersport R8 je díky pohonu všech kol maximálně účinný, ale u Audi vyslyšeli přání zákazníků, pro které není samotnáí rychlost všechno, ale jde jim i o zážitky, maximální zpětnou vazbu ve volantu a občas se rádi svezou smykem, a tak ve Frankfurtu představí nový model R8 GT, který bude první sportovní zadokolkou v historii značky. Zároveň bude dělat kompars závodní R8 GT3, která se vyrábí samozřejmě s pohonem zadních kol.
DOPORUČUJEME: Audi si pohrává s myšlenkou dalšího elektrického supersportu. R8 to ale nebude!
Auto vychází z desetiválcového provedení R8, ale díky tenčím oknům, karbonu, skořepinovým sedadlům a samozřejmě absenci pohonu předních kol zhublo o sto kilo. Desetiválec 5,2 l má zvýšený výkon z 525 na 560 koní, což ruku v ruce znamená zrychlení na stovku za 3,6 s a na 200 km/h za 10,8 s. Podvozek je nastavitelný, brzdy jsou už ve standardu z karbonu... Ano, tohle je opravdové nářadí! A taky dobrá investice, protože Audi vyrobí jen 333 exemplářů a cena je 193 000 Euro, tedy něco málo přes pět milionů korun.
DOPORUČUJEME: Kdo prodal nejvíc aut s pohonem 4x4 na světě? Ne, Audi to není...