Jezdil na letecký benzin, uměl se dostat až na 200 km/h, vyhrával závody a vznikly jen dva vozy s karoserií spider a dvě kupé. Seznamte se s unikátním závodním vozem ŠKODA 1100 OHC!
V padesátých letech sice bylo všechno tak nějak na bodě mrazu, ale v Mladé Boleslavi vznikl v podstatě na kolení unikátní sportovní vůz Škoda 1100 OHC. Měl rám z tenkostěnných trubek, unikátní tvar karoserie a byl určen pro vytrvalostní závody na okruzích. Se sériovou výrobou se nikdy nepočítalo.
DOPORUČUJEME: 3,5 milionu za čtyři škodovky bez střechy. Ne, to není vtip, ale zajímavá sbírka.
Srdcem auta by motor ze Spartaku, ale značně přepracovaný. Řadový čtyřválec o objemu 1 089 cm3 se dvěma vačkovými hřídelemi dával výkon 92 koní při 7 700 otáčkách a uměl točit až 8500 ot./min. Spaloval vysokooktanový letecký benzin. Motor byl uložen vpředu, ale, spojka, pětistupňová převodovka i rozvodovka byly u zadní nápravy, to kvůli vyvážení vozu. Nízká hmotnost i aerodynamický odpor elegantní karoserie umožňovaly maximální rychlost až 200 kilometrů v hodině, ještě důležitější však byly jízdní vlastnosti. S jezdcem vážícím 75 kilogramů byl poměr rozložení hmotnosti 49,7 ku 50,3 procentům ve prospěch poháněné zadní nápravy. Auto mělo nezávislé zavěšení kol, vepředu lichoběžníkovou nápravu a vzadu vlečené trojúhelníkové závěsy, strmé řízení a odpružení zkrutnými tyčemi.
DOPORUČUJEME: Škoda Favorit oslavila 30. narozeniny. Dnes by stála 819 400 Kč
Hned první veřejné představení nového vozu skončilo vítězstvím - zkušený tovární jezdec Miroslav Fousek vyhrál se Škodou 1100 OHC v červnu 1958 závod na městském okruhu v Mladé Boleslavi. Automobilka následně vyrobila ještě jeden otevřený prototyp s laminátovou karoserií a pak další dvě kupé, tentokrát už z hliníku, ale pak byl celý projekt zastaven. Zatímco obě dvě otevřená auta se dochovala, jedno je v muzeu ve Anglii a druhé v Boleslavi, tak osud obou kupé poznamenaly fatální nehody v běžném provozu. Odborníci z restaurátorské dílny škodováckého muzea se nyní snaží oživit jeden z těchto nádherných vozů, využívají k tomu zachovalý podvozek a motor původního prototypu.
MILUJETE AUTA? PAK MUSÍTE BÝT U NÁS NA FACEBOOKU!