Toyota chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Od roku 2025 budou elektrifikované vozy součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.
Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a elektromobilů poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 procent oproti úrovním roku 2010, vyhlásila plánToyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.
DOPORUČUJEME: Že už bylo všechno vymyšlené? Toyota si to nemyslí, tady jsou její nové nápady!
Kolem roku 2025 se bude každý model napříč všemi globálními řadami značek Toyota a Lexus nabízet buď jako čistě elektrifikovaný model, nebo alespoň v elektrifikované variantě. Toyota plánuje počátkem 2020 celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů. Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů, včetně plug-in hybridů.
DOPORUČUJEME: Prezident Toyoty aktivně závodí na špičkové úrovni. Schovává se ale za přezdívkou... Proč?
Toyota už investuje spoustu peněz do vývoje baterií pro elektromobily a na jejich recyklaci, stejně jako do podpory dalšího rozvoje dobíjecích stanic pro plug-in hybridy nebo do vodíkových čerpacích stanic. Když před dvaceti lety uvedla Prius, tak se mnozí jen smáli, ale dnes už je všechno jinak. Podobně inovativní by měla být i Toyota Mirai, celosvětově první sériově vyráběný vůz poháněný palivovými články. Celosvětové se prodeje elektrifikovaných vozidel od Toyoty prozatím vyšplhaly na více než 11 milionů automobilů.