Co se stane, když se srazí Toyota Corolla z roku 1998 s Toyotou Corollou z roku 2015? Nebudete věřit vlastním očím...
Zachovalou Toyotu Corollu z roku 1998 koupíte za třicet tisíc korun a když budete mít štěstí, tak do ní budete dál jen lít benzín, olej a měnit pneumatiky. Pořád platí, že je to etalon spolehlivosti. Jenže australský institut The Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) udělal zajímavý crash test, a najednou už starou Corollu vnímáme jinak...
DOPORUČUJEME: Raději bourat v mokré krabici od banánů než v Dacii Duster bez airbagů
ANCAP ji totiž poslal proti druhé Corolle (u nás se prodává jako Auris), s rokem výroby 2015. Byl to běžný čelní předsazený náraz v rychlosti 64 km/h a jeho výsledky jsou alarmující! „Zatímco nový model získal nyní naprosto běžné pětihvězdičkové hodnocení, konkrétně 12,93 bodů z možných 16, tak stará Corolla dopadla podstatně hůř,“ hodnotí výsledek crash testu James Goodwin, šéf ANCAP. „Získala totiž nula hvězdiček, její skóre bylo 0,40 z 16 možných bodů. Ten rozdíl překvapil i zkušené matadory u nás ve firmě, kritické by bylo zejména poranění hlavy, hrudníku a nohou řidiče.“
DOPORUČUJEME: Video, ze kterého mrazí. Boční náraz do kamionu nepřežijete.
Podobné výsledky nějsou ale ničím výjímečným, stará auta prostě nejsou tak odolný vůči nárazu. „Moderní vozy mají podstatně promyšlenější konstrukci vůči nárazu,“ říká Roman Tvaroh, který se zabývá dovozem havarovaných vozidel ze zahraničí. „Na těch autech je to vidět, novější vozy mají přesně definované deformační zóny a umí dobře absorbovat energii při nárazu.“
DOPORUČUJEME: Co se stane, když Ford Focus narazí ve 190 km/h do betonové zdi?