McLaren Senna je špičkový hypersport. Dostal parametry formule 1, přitom jde o auto, které bude legálně jezdit po silnicích. Tedy...zas tak často ho asi na silnici nepotkáte.
Víc síly, větší přítlak, zrychlení z nula na sto za 2,8 vteřiny, maximální rychlost 340 km/h. McLaren zveřejnil podrobnosti o svém novém superautě. A jsou to radikální čísla. McLaren Senna je prostě víc, víc všeho.
Tohle auto v McLarenu probudili k životu asi před dvěma lety, tehdy ještě jako vizi, jako "Projekt 15". Jeho cíl byl jasný: překonat ultimátní model P1. Vznikl nejrychlejší a nejlehčí McLaren.
Odlehčení karoserie byl jeden z hlavních úkolů britských konstruktérů. Nakonec se to povedlo díky uhlíkovým vláknům. Senna váží neuvěřitelných 1198 kg. Pro představu: dveře váží necelý kilogram, zadní křídlo 5 kg, skelety sedaček jen 40 deka a všechny karbonové díly karoserie dohromady 60 kilo.
Konstruktéři odvedli perfektní práci, Senna si nezadá se skutečnou formulí. Je to raketoplán na kolech. Pyšní se mírami 800/800/800. Co to znamená? Vidlicový osmiválec M840TR o objemu 4,0 litru s dvojitým přeplňováním má výkon (skoro) 800 koní (588 kW při 7250 ot./minutu), točivý moment 800 Nm a 800 kilogramů celkové dosažitelné přítlačné síly, které tu raketu drží u země.
V rychlosti 250 km/h tiskne zadní křídlo dolu ohromnou silou 8000 N. To dává hypersportu skvělou stabilitu, i když ho mírně omezuje v rychlosti – nepustí ho nad 340 km/h. Ačkoliv výkon by na to rozhodně byl. McLaren Senna zvládne stovku za 2,8 sekundy, dvoustovku za 6,4 sekundy.
Kokpit superauta je kompletně přizpůsoben řidič a rychlosti. "Zaměřil jsme se výhradně na řidiče. A na to, aby zvládl, nebo zvládla zajet nejrychlejší kolo," potvrdil Andy Palmer, vedoucí vývoje Ultimate Series v McLaren Automotive. Auto má hodně „závodní“ interiér. Zajímavým prvkem jsou průsvitné panely ve dveřích, kterými má řidič nejen výhled na obrubníky závodních okruhů, ale taky si v každém okamžiku připomene, jak je nízko a jak rychle se pohybuje.
Jestli vás napadlo, že zrušíte stavební spoření, tak zůstaňte v klidu. Cena je milion dolarů, tedy zhruba 21 milionů korun. McLaren vyrobí pouhých 500 kusů. Ale hlavně: všechny už jsou předem vyprodané. Kdo by si chtěl alespoň sáhnout, bude mít příležitost na autosalonu ve švýcarské Ženevě.