BMW

Nová generace BMW X4. Je lehčí, nižší a nabídne i sportovní verze

Nová generace BMW X4. Je lehčí, nižší a nabídne i sportovní verze
Zdroj: BMW

První generace X4 se BMW příliš nepovedla, teď to automobilka zkouší znovu s úplně novou verzí.

První generace BMW X4 spatřila světlo světa v roce 2014. První dojmy z designu tehdy nebyly příliš pozitivní, na BMW to bylo dost úzké a vysoké auto. Zákazníci ho vyloženě neodmítli, ale menší X3 i větší X5 se prodávají až násobně lépe.

Dosavadní prodeje už nikam nerostly, a tak se mnichovská automobilka rozhodla zkusit to znovu. Stvořila tak nyní už druhou generaci X4. Nejde o facelift, či nový modelový rok, ale o zcela nový model, který se dočkal nejen designových změn, ale také úplně nové platformy.

Související obsah

X4 ve srovnání s předchozí generací trochu vyrostla, natáhla se o 81 mm na 4 752 mm, rozvor je 2 864 mm, což je o 54 mm více, a výška se lehce snížila o tři milimetry na 1 621 mm. Přes větší rozměry nová generace zhubla, váží o 50 kg méně díky použití lehčích materiálů.

Cestující vzadu  budou mít o malinko víc místa (o 27 mm), ale objem kufru se větší o slušných 25 litrů (celkem 525 litrů a 1430 litrů po sklopení zadních sedaček). I přes větší rozměry ale nová X4 zhubla, a to pěkných 50 kg.

I přes tyto změny celková koncepce zůstává shodná s předchůdcem, což znamená nižší siluetu proti X3. Zatímco příď s velkými ledvinkami a standardně dodávanými diodovými světlomety prošla pouze evolucí a připomíná praktičtějšího sourozence, záď má nově řešená světla. Jsou užší a lehce připomínají konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé.

Navzdory sportovnímu stylu auto zcela nerezignovalo na terénní schopnosti, světlá výška činí 204 mm a tak je brodivost až 500 mm.

Související obsah

Interiér, respektive přístrojová deska, se od BMW X3 neliší. Středobodem přístrojovky je displej infotainmentu (v základu 6,5 palce, maximálně 10,25 palce), nechybí ani ovládání gesty nebo head-up displej s rozlišením 800x400. Ve standardu má X4 například tempomat či systém rozpoznávání chodců s brzdnou funkcí. Do volitelné výbavy patří adaptivní tempomat, sledování slepého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu. Povedený je i 360stupňový parkovací systém. Design pak samozřejmě bude možné individuálně upravit pomocí tří nabízených modelových verzí, xLine, M Sport X a M Sport, případně pomocí prvků z nabídky BMW Individual.

Nabídka motorů v tuto chvíli počítá s pěti jednotkami, které jsou standardně spárovány s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Z benzinových agregátů jsou k dispozici dva dvoulitrové čtyřválce, xDrive20i se 135 kW a 290 Nm, respektive xDrive30i se 185 kW a 350 Nm. Z turbodieselů jsou k dispozici dva čtyřválce, xDrive20d se 140 kW a 400 Nm a biturbo xDrive25d se 170 kW a 500 Nm, které doplňuje šestiválec M Performance – dvakrát přeplňovaný třílitr M40d se 240 kW a 680 Nm. V srpnu se nabídka ještě rozšíří o další dva šestiválcové agregáty. Zážehový M40i nabídne 265 kW a 500 Nm, vznětový xDrive30d poskytne 195 kW a 620 Nm.

Verze M Performance, tedy M40i a M40d, mají ve standardní výbavě variabilní řízení, tužší podvozek M Sport a brzdy M Sport s větším brzdovým válcem pro větší cit při sešlápnutí pedálu. Kola mohou mít až 21 palců. Zajímavé jsou dynamické parametry – akcelerace 0-100 km/h za 4,8 a 4,9 sekundy.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události