Rekordní tržby podporují smělé plány mladoboleslavské automobilky Škoda. Do roku 2020 má z linek vyjet 19 nových aut. Modelovou ofenzivu potáhnout hlavně elektromobily a hybridy.
Příští rok Škoda uvede na trh sériovou verzi studie crossoveru Škoda Vision X, která měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Do roku 2020 pak dalších 18 nových aut, uvedla automobilka na středeční výroční tiskové konferenci.
Mezi novými modely bude pět elektrických, příští rok by to měl být plug-in hybrid Superb a elektrický Citigo a začne také výroba elektrických komponent pro ostatní koncernové značky. Čistě elektrické SUV Vision E pak přijde v roce 2020, půjde o velké auto, které se má zařadit mezi Karoq a Kodiaq. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi.
"Realizujeme největší investiční program v historii podniku. V příštích pěti letech investuje Škoda zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s digitalizací. V roce 2025 budeme mít deset elektrických modelů," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění o 26,5 procenta na 31,8 miliardy korun. V eurech zisk vzrostl o 34 procenta. Tržby stouply o 17 procent na rekordních 407 miliard Kč. V eurech tržby vzrostly o 21 procent.
Celkově Škoda loni z prodeje vozů utržila 343 miliard korun, za dodávky komponent v rámci mateřského koncernu VW získala 34 miliard korun a za prodej dílů a příslušenství 21 miliard korun.
Automobilka dodala zákazníkům 1,2 milionu vozů, o 6,6 procenta víc než v roce 2016 a zároveň nejvíc v historii. Investice loni stouply o 34 procent na 733 milionů eur. V korunovém vyjádření automobilka investovala celkem 18,9 miliardy Kč. Největší část investic směřovala do produktových investic v souvislosti s náběhem nových modelů a agregátů. Na výzkum a vývoj nových produktů Společnost v roce 2017 vydala 15,4 miliardy Kč, tedy o 5,4 miliardy Kč více, než v roce 2016.
Rychlejší růst zisku proti tržbám podle člena představenstva pro finance Klause-Dietera Schürmanna souvisí s uvedením SUV modelů, tedy zejména Kodiaqu, a zároveň zlepšením na straně nákladů.
Prodej nejmenšího modelu Citigo loni klesl o 8,8 procenta na 37.115 aut, prodej třetí generace Fabie rostl o 2,1 procenta na 206.499 vozů. Prodej Rapidu naopak poklesl o 0,6 procenta na 211.480 aut. Odbyt nejprodávanějšího modelu Octavia se snížil o 3,9 procenta na 418.767 vozů.