Samořiditelné Volvo XC90, které v březnu srazilo chodkyni na předměstí Phoenixu, špatně vyhodnotilo “překážku“. Může za to úprava systému, který měl rozpoznat chodce, ale pletl si je s jinými předměty. O neoficiálních závěrech interního vyšetřování uberu píše web The Information.
Software v autonomním voze prý vykazoval chyby, když si pletl lidi na silnici a v jejím okolí s různými předměty, jako jsou igelitové tašky. Auto pak zbytečně brzdilo a proto byl systém upravený, aby byla jízda plynulejší, píše technologický portál The Information.
Úprava ale podle všeho způsobila, že systém v době nehody špatně vyhodnotil pohybující se chodkyni. Zaznamenal ji, ale nevěnoval jí pozornost. Auto tak vůbec nebrzdilo, neprovedlo žádný úhybný manévr a ženu srazilo.
Takhle údajně zní dosud tajné závěry vyšetřování samotného Uberu. The information jako svůj zdroj uvádí lidi z Uberu zasvěcené do vyšetřování.
Firma oficiálně nic nekomentuje. Spolupracuje na oficiálním vyšetřování s americkým úřadem pro bezpečnost dopravy a s policií a dokud nebudou výsledky, vyjadřovat se zřejmě ani nebude.
Tragická nehoda se stala 18. března pozdě večer v Tempe na předměstí amerického Phoenixu. Autonomní Volvo XC90 ve službách Uberu jelo rychlostí 64 km/h, z přítmí mu náhle do cesty vstoupila 49letá žena, která přecházela silnici mimo přechod. Systém nijak nereagoval, auto ženu srazilo a ta svým zraněním podlehla.
Policie následně zveřejnila videozáznam, který ukázal, že řidička, která měla sledovat provoz a na systém dohlížet, nevěnovala situaci na silnici pozornost. Na záznamu je také vidět, že šlo o zlomky vteřiny.
Uber po nehodě zastavil testování autonomních aut. Tvrdí, že dělá vše proto, aby našel příčinu a na silnice technologii vrátil bezpečnější.