Nejhezčí Audi posledních let je na světě. Automobilka z Ingolstadtu ukázala svojí novou vlajkovou loď – velké SUV Q8, které se vyrábí v Bratislavě. Drsné, sportovní a rozhodně ne nudné.
Na Audi je to docela pecka. Audi zkombinovalo vzhled čtyřdveřového luxusního kupé s praktickou mnohostranností velkého SUV. Q8 dostala luxusní výbavu, rozsáhlé síťové propojení a robustní konstrukci i pro jízdu mimo zpevněné cesty. Na evropských trzích se objeví začátkem července.
Zaujme ostrým designem, impozantní osmiúhelníkovou maskou chladiče a hlavně úctyhodnými rozměry - hlavně skoro třímetrovým rozvorem a dvoumetrovou šířkou. Na délku měří 4,99 metru a na výšku 1,71 metru, je tak širší, ale o něco kratší a nižší než sesterský model Q7.
Třímístná zadní řada sedadel může být na přání podélně posuvná. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru pod elektricky ovládaným zadním víkem až na 1755 litrů.
Drsný design doplňují dopředu protažený a barevně odlišený spoiler, výrazně tvarované otvory pro přívod vzduchu a obří kola s průměrem ráfku až 22 palců. Mnoho detailů designu připomíná první model Audi quattro. Zadní světlomety jsou vzájemně propojeny světelným pásem s černým podkladem.
Mechanicky pracující mezinápravový diferenciál přenáší hnací sílu za obvyklých okolností na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby je většina hnací síly přidělována nápravě s lepší trakcí.
V kombinaci se světlou výškou až 254 milimetrů, krátkými převisy a asistentem pro sjíždění strmých svahů si může Audi Q8 troufnout do slušného terénu. Na přání dodává Audi adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Světlá výška karoserie se v závislosti na jízdní situaci a přání řidiče mění až o 90 milimetrů.
Zákazníci si můžou vybrat z 12ti laků karoserie a množství barevných kombinací v interiéru. Motor ale bude zatím v nabídce jen jeden: třílitrový vznětový šestiválec 50 TDI s výkonem 285 koní a 600 N.m, který využívá mildhybridní pohon. Doplní ho osmistupňový automat.
Větší výběr bude k dispozici až na začátku příštího roku, kdy nabídku rozšíří slabší třílitrový turbodiesel a třílitrový zážehový motor s výkonem 340 koní. Ještě o rok později Audi přijde s vrcholnou verzí SQ8.
Představením finální podoby Q8 končí dlouhá kampaň, která měla k novince přitáhnout pozornost. Automobilka už vloni ukázala koncept, pak přišly náčrty, snímky auta schovaného ve tmě i série propagačních videí. Naposledy Audi ukázalo skici zádě i přídě.