Koenigsegg Agera RS je aktuálně nejrychlejší sériově vyráběné auto světa. A švédský výrobce už mu chystá nástupce, inovovaný model má být ještě “schopnější“.
Aktuální oficiální rekord drží Agera RS, která vloni na silnici z Las Vegas do Pahrumpu v americké Nevadě dosáhla na rychlost 277,9 mil v hodině (445 km/h). A to v obou směrech, jak si žádá Guinnesova kniha rekordů. Jedním směrem dokázal hypersport vytáhnout i 284 mil za hodinu (457 km/h).
Smázl tak předchozího rekordmana Bugatti Veyron Super Sport, který se v roce 2010 dostal “jen“ na 431 km/h.
Do boje o rekord se teď znovu hrne i americký výrobce Hennessey. Avizoval svůj supervůz Venom F5, se kterým si troufá na překonání hranice 300 mil v hodině (480 km/h).
Ale švédský Koenigsegg nehodlá dát kůži lacino. Pro Ageru už chystá mladšího a silnějšího sourozence. Vytáhne ho až příští rok v Ženevě, ale prý už nyní je možné vůz objednávat.
Zatím však o něm Švédové moc neprozradili. Zveřejnili jen skicu s náznakem designu superzadku a vypustili formulku o tom, že novinka bude “ještě schopnější“. Podle náčrtku to vypadá, že nový model bude o něco zaoblenější než ten stávající.
Očekává se, že bude taky lehčí a silnější a bude poháněno vylepšenou verzí motoru V8 s dvojitým turbodmychadlem.
Současnou Ageru RS žene motor V8 o objemu 5,0 litrů s dvojitým turbodmychadlem, který produkuje výkon 1360 koňských sil a točivý moment 1371 Nm. Rekordman váží jen 1295 kilogramů.
Koenigsegg mezitím dokončil poslední dva vozy ze série Agera. Takzvanou Final Edition uzavřely dva kousky nazvané Väder a Thor (v severské mytologii bůh hromu). Final Edition vychází právě z Agery RS.
Thora zdobí karbon ve dvou odstínech s diamantovými plátky ve vybraných částech laku. Väder je z jednobarevného karbonu, zato ho zdobí přídavná boční křídla ve zlatém provedení.
Agera byla nejdelší modelová řada, kterou Koenigsegg vyráběl v malých sériích od roku 2010. Švédský výrobce při výrobě aplikoval řadu vylepšení a unikátních aerodynamických prvků. A dosáhl s ní řady rekordů. Agera RS umí nejrychleji zrychlit z nuly na 400 km/h a zase zastavit. Vloni to dokázala za 36,44 sekundy, o necelých 6 vteřin rychleji než druhý v pořadí Bugatti Chiron.