Škoda Auto

Omlazená fabia míří na trh. S vyšší cenou, ale lepší výbavou

Omlazená fabia míří na trh. S vyšší cenou, ale lepší výbavou
Zdroj: Škoda Auto

Nový design, o něco lepší výbava, ale taky vyšší cena. S tím přichází na trh omlazená verze Škody Fabia. Její cena začíná na 259 900 Kč.

Fabia je klíčový model mladoboleslavské automobilky. V prvním pololetí letošního roku se jich v Česku prodalo přes 11 tisíc, jen Octavia se u nás prodává lépe (přes 14 tisíc prodaných kusů během prvních šesti měsíců 2018).

Nízká cena je hlavní devizou modelu. Teď na trh dorazí modernizovaná verze, a její cena vzroste. Základní verze fabie se dosud dala pořídit za necelých 244 tisíc korun, nově bude stát o 16 tisíc víc, konkrétně 259 900 Kč. A u vyšších výbavových stupňů a výkonnějších motorů bude rozdíl ještě o trochu větší.

Související obsah

Základní Škoda Fabia dostane tříválcový litrový motor s nepřímým vstřikováním benzínu a výkonem 44 kW (60 k), dostupná bude v druhé půlce roku. Stejná jednotka vyladěná na vyšší výkon 55 kW (75 k) zvedne cenu populárního hatchbacku na 279 900 Kč.

Škodovka ale chce přilákat zákazníky na bohatší výbavu. “Mírné změny cen jsou vždy kompenzovány rozšířením výbavy,” vysvětluje automobilka.

Nejnižší stupeň Active bude mít nově manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vnějších zpětných zrcátek, autorádio Blues, palubní počítač, světelný asistent a další položky v celkové hodnotě více než 30 000 korun.

Fabia s prostředním stupněm výbavy Ambition a základním motorem bude o 20 tisíc dražší než starší verze, takže za ní zákazníci dají necelých 300 tisíc. Ale přibyla například kola z lehkých slitin, malý kožený paket či infotainment Swing a další výbava v hodnotě 31 500 Kč.

Nejvyšší úroveň Style dostala navíc tempomat, multifunkční volant, LED přední světlomety, LED zadní sdružené svítilny a další prvky celkem za 41 500 Kč. Škoda slibuje více Simply Clever prvků, chytřejší infotainment a nové asistenční systémy, například hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání z dálkových na potkávací světla nebo asistent vyparkování, který varuje před kolizí při couvání.

Sportovně laděná verze Monte Carlo pak ceníkové ceny dokonce snížila. Totéž platí pro některé volitelné položky. Například převodovka DSG je nyní k dispozici za 30 000 Kč, tedy příplatek je
o 6 000 Kč nižší než doposud.

Naopak výraznější je rozdíl mezi hatchbackem a verzí kombi. Za víc místa si zákazníci dosud připláceli 10 tisíc, u nové verze to bude o čtyři tisíce víc.

Související obsah

Fecelift se dotkl přídě i zádě. Designéři výrazně přepracovali masku chladiče, nově jsou tvarované hlavní i mlhové světlomety, Fabia poprvé může mít diody vpředu i vzadu. Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro hatchback poprvé obsahovat i na přání dodávaná kola s průměrem 18 palců.

V interiéru se změnil design přístrojového štítu i vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory čalounění.

Škála pohonných jednotek zahrnuje jen bezínové tříválce o objemu 1,0 l. Na výběr jsou čtyři. Už zmíněné motory MPI dávají největší výkon 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k). Přeplňované motory TSI s přímým vstřikováním produkují výkon až 70 kW (95 k), resp. 81 kW (110 k). Oba motory TSI mají nově filtry pevných částic. S automatickou převodovkou je možné kombinovat jen nejsilnější motor 1,0 TSI, všechny ostatní dostanou jen manuál.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události