Modelová řada i30 jen pro Hyundai naprosto klíčová. V poslední době jsou to v podstatě jediná auta korejské značky, která dokážou na českém trhu nabourávat hegemonii škodovek. A v Hyundai se rozhodli tak trochu nenápadně na svých “i-třicítkách“ zapracovat. Změny nijak hlasitě nevyhlašovali předem, oznámili až nyní, kdy už je hotovo.
Hlavní změnou je úplně nový motor, turbodiesel s označením Smartstream. Změnu pod kapotou si vynutil nástup nových emisních limitů a přísnější metody měření spotřeby a emisí. A z Hyundai hlásí, že jsou připraveni.
Čtyřválec s objemem 1,6 litru, který nahrazuje dosavadní šestnáctistovku, snižuje emise CO2 a spotřebu paliva, plní dokonce emisní normu Euro 6d Temp, která začne platit za rok. Aby byl motor 1,6 CRDi Smartstream “čistější“, dostal SCR katalyzátor, systémem selektivní katalytické redukce pomocí kapaliny AdBlue (vodního roztoku močoviny) přispívá ke snižování emisí oxidů dusíku. Všechny vznětové motory pro modely i30 mají filtr pevných částic.
Nová šestnáctistovka je na výběr ve třech výkonových verzích - 70 kW (95 k), 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k). V nabídce je budou mít všechny čtyři varianty i30, tedy hatchback, kombi, Fastback i30 i sportovní hothatch i30 N.
Všechny verze motoru spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro dvě silnější varianty se dá pořídit sedmistupňový dvouspojkový automat DCT.
Modernizace se dotkla i vnějšího vzhledu třetí generace i30, ale žádnou zásadní revoluci nečekejte. Kombíky a hatchbacky dostaly nový výraznější nárazník, kterým se dosud pyšnil pouze i30 Fastback. Spodek nárazníku má tvar zaoblený do “úsměvu“, který zakončují diody denního svícení.
Nově je vyřešené proudění vzduchu, tak aby se snížily nežádoucí turbulence kolem předních kol.
Ve vyšším stupni výbavy “i-třicítky“ dostanou modernizovaný multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem. A bohatší teď bude i výběr barev, do palety přibyl modrý odstín Stellar a šedý Olivine.
“Modelová řada i30 je silným pilířem našeho úspěchu v Evropě,“ říká viceprezident evropské divize Hyundai Andreas-Christoph Hofmann. „Abychom se stali jedničkou mezi asijskými automobilovými značkami do roku 2021, nejenže investujeme do nejmodernějších technologií, používaných našimi zcela novými modely Kona Electric nebo NEXO, ale také neustále vylepšujeme naše nejprodávanější modely s cílem vycházet vstříc požadavkům našich zákazníků z hlediska hospodárnosti a přitažlivého designu,“ dodal.
Třetí generace kompaktní řady i30 je na trhu necelé dva roky.