Vskutku velkorysý prostor, luxus, nové technologie a design. BMW X7 s cenou startující nad hranicí dvou milionů korun míří na hodně movité klienty. A konkurovat i limuzíním mezi SUV, jako je Rolls-Royce Cullinan.
Modely X od BMW mají nabízet havně zábavu a dynamické svezení. A jsou si hodně podobné. Tedy až doposud byly, nová X7 se totiž vymyká. Hlavně kvůli obřím rozměrům, kterými se podobá luxusnímu SUV od značky Rolls-Royce.
Dlouhá je přes 5,1 metru, široká dva metry, váží 2,5 tuny a celkově nabízí až sedm plnohodnotných míst spolu s velkým zavazadlovým prostorem. Dokonce přerůstá i ta největší SUV od Audi a Mercedesu. Právě mezi nimi bude mít bavorská novinka největší konkurenty - Audi Q7 a Mercedes-Benz GLS. Jenže ona si chce vyšlápnout ještě výš, na Bentley Bentayga nebo třítunového krále luxusních SUV Rolls-Royce Cullinan. I když tyhle přes 5,3 metru dlouhé obýváky, to je ještě jiná liga...
BMW X7 působí každopádně zvenku podobně kolosálně hlavně díky doposud největším předním ledvinkám, jaké kdy kdo u BMW viděl. O pohodlí se stará vzduchový podvozek, kola můžou mít až 22 palců. Vůz má obří okna, prosklenou střechu, opravdu prostorné nastupování do zadní řady a elektronicky ovládané horizontálně rozdělené páté dveře. Navíc se díky vzduchovému odpružení umí při nakládání o trochu sklonit.
Uvnitř má kožené polstrování Vernasca, leštěné dřevěné dekory, ambientní osvětlení, přední sportovní sedačky s vyhříváním. V druhé řadě můžou být tři sedačky nebo dvě komfortnější "křesílka" s opěrkami. Ve třetí pak BMW slibuje spoustu prostoru i pro dospělé.
Ve výbavě je balíček špičkových jízdních a parkovacích asistentů, head-up displej, další 12,3palcové displeje infotainmentu a přístrojové desky, systém ovládání gesty, bezklíčové odemykání a startování či aktivní klíček vozu s displejem. Za doplňkové technologie, například světlomety s laserovou technologií či natáčecí zadní nápravu je třeba si připlatit.
Nejlevnější varianta Xdrive 30d, tedy s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu tří litrů a výkonem 265 koní vyjde na 2 178 312 Kč, čímž se nová X7 (pochopitelně) stává nejdražším vozem ve třídě X.
BMW X7 bude v Evropě při uvedení na trh dostupné pouze se třemi motory, vždy kombinovanými s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou. Benzínová verze xDrive40i má přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů a výkonu 340 koní. Silnější benzínová verze xDrive50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru bohužel nebude v Evropě dostupná.
Jediný benzín tak doplní dva diesely – třílitr xDrive30d s výkonem 265 koní a vrcholná naftová verze M50d využívající třílitrový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 400 koní.
Přesné ceny jednotlivých verzí zatím neznáme, ale s nejsilnějším dieselem už může částka překročit i hranici 3 milionů korun. Prodeje X7 začnou po celém světě v březnu 2019.