Systém, který má ve vozech BMW snižovat emise, nadělal německé automobilce velké potíže. Do servisů teď musí 1,6 milionu aut mnichovské značky, u kterých kvůli závadě v extrémních případech hrozí požár.
Aktuální problémy BMW odstartovaly v Asii. Třeba v Jižní Koreji úřady jen letos zaznamenaly několik desítek případů požárů motorů nebo rovnou celých aut luxusní německé značky.
Při požárech se nikomu nic nestalo, ale BMW v Koreji svolalo do servisů něco přes 100 tisíc aut. Pak automobilka lokální svolávací akci rozšířila na bezmála půl milionu vozů celé v Asii i Evropě a teď je tu další rozšíření – problémy se můžou týkat 1,6 milionu dieselových “bavoráků“ po celém světě.
Psali jsme:
Potíže se týkají modulu recirkulace výfukových plynů, který je součástí systému snižování emisí. "Z chladiče recirkulace výfukových plynů (EGR) dieselových motorů BMW může v některých případech unikat glykol. Podle interního šetření automobilky může kombinace typických částic sazí a vysokých teplot v modulu EGR vést k doutnání těchto částic," popisuje web Svolávačky.cz.
Únik kapalin může v mimořádných případech vést až k roztavení sběrného sacího potrubí a v extrémní variantě k požáru. Podobné požáry vozů BMW jsou přitom zaznamenávány už od roku 2016.
Do servisů BMW svolává celou řadu modelů vyrobených mezi lety 2010 a 2017. "Včetně například řady 3, 4, 5, 6, X3, X4, X5 a X6, přičemž v závislosti na typu a modelu se bude jednat jak o čtyřválcové, tak o šestiválcové vznětové motory. Čtyřválce byly vyrobeny v období od prosince 2014 do srpna 2016, šestiválce od července 2012 do června 2015. Některé modely řady 1, 2, 7 a X1 budou kontrolovány už od roku výroby 2010,“ upřesňuje web Svolávačky.cz.
Majitele dotčených vozů by mělo kontaktovat zastoupení automobilky. Ověřit si to ale může každý sám - jestli se svolávací akce týká vašeho auta, vám podle VIN kódu na požádání řeknou v autorizovaných servisech BMW.