Skoro 9 milionů ojetých automobilů, 231 modelů různých značek. Tak obsáhlé je tradiční srovnání německé organizace TÜV. Letošní žebříčky spolehlivosti vychází z údajů posbíraných od půlky loňského do poloviny letošního roku. A ve všech věkových kategoriích mají poprvé stejného vítěze – TÜV Report kompletně ovládlo Porsche 911.
Největší nezávislá zpráva o ojetých vozech, tradiční TÜV Report vychází ze statistiky německých technických kontrol a srovnává miliony ojetých aut v různých věkových kategoriích.
Podle nejaktuálnějších výsledků je nejspolehlivějším autem Porsche 911. Firma TÜV o tom informovala v tiskové zprávě.
Poprvé v historii ovládl všechny žebříčky jeden model: Porsche 911 vykázalo nejmenší počet závažných závad mezi nejnovějšími auty i ve všech kategoriích starších vozů.
“Devětsetjedenáctky“ mají na první technické po třech letech najeto v průměru 26 000 km, závažnou závadu našli technici u 2,5 procenta těchto vozů. Po jedenácti letech jich má vážný nedostatek jen 11,7 procenta.
Podívejte se na žebříčky nejlepších a nejhorších aut v jednotlivých věkových kategoriích. Seřazeny jsou podle kvóty udávající procento vozů, které vykazují při technické kontrole závažné nedostatky.
Mezi tříletými vozy jsou v první desítce téměř výhradně luxusní vozy, loňský vítěz Mercedes SLK bere tentokrát bronz. Vloni druhý VW Golf Sportsvan klesl na 10. místo. Mile překvapil třeba Hyundai i20 na sedmém místě, což ukazuje, že kvalita nemusí být nutně drahá. Cenově dostupný korejský vůz, který se pro evropský trh vyrábí v Turecku, má při své první technické kontrole průměrně najeto 33 000 km.
Nejspolehlivější vozy do 3 let:
Na obráceném konci tabulky jsou Dacia Logan (14,6 procenta). Na předposledním místě je Renault Clio (13,0 procenta) a třetí od konce pak Fiat Punto se 12,1 procenta.
Nejméně spolehlivé vozy do 3 let:
Ve třídě mini obhájil vítězství Opel Adam (4,4 procenta). Mezi malými vozy je první zmíněný Hyundai i20 (3,0 procenta). U kompaktních vozů se na čele umístil Mercedes třídy A (3,2 procenta). Ve střední třídě si pozice prohodili loňský vítěz Volvo V40 (4,2 procenta) a letošní lídr Mercedes C (3,0 procenta). Mezi MPV loňskou první pozici VW Golf Sportsvan převzal Mercedes třídy B. Mercedes GLK obhájil vedení ve třídě SUV.
V kategorii pětiletých vozů se do první desítky mimo jiné protlačily Opel Mokka či Renault Captur.
Nejspolehlivější vozy od 4 až 5 let:
Mezi nejhoršími jsou opět Logan, Clio i Punto. Vůbec nejhorších výsledků dosáhl Peugeot 206, bídně dopadl Chevrolet Spark i VW Sharan.
Nejméně spolehlivé vozy 4 až 5 let:
Žebříčku vozů do 7 let stáří opět vévodí Porsche 911. V první desítce ho kromě mercedesů, audi a BMW doprovází ještě Mitsubishi ASX, Mazda 3 či Mini Countryman.
Nejspolehlivější vozy 6 až 7 let:
Na opačném konci se do společnosti sedmiletých dacií, renaultů, peugeotů a fiatů dostl znovu Chevrolet Spark a také Volkswagen Passat CC.
Nejméně spolehlivé vozy 6 až 7 let:
Ve věkové kategorii do 9 let se mezi drahé luxusní vozy prosadily i Toyota Avensis, VW Golf Plus a Honda Jazz.
Nejspolehlivější vozy 8 až 9 let:
Mezi nejméně spolehlivými kromě už “známých“ značek a modelů svítí Citroen C4, Kia Rio a volkswageny Sharan a Fox.
Nejméně spolehlivé vozy 8 až 9 let:
Mezi deset až jedenáct let starými auty vyčnívá Mazda 2, která obsazuje druhé místo s průměrem 92 000 najetých kilometrů. Taková deset let stará Mazda 2 má podle TÜV Reportu 2019 v průměru o polovinu méně závad než čtyřletý Peugeot 206. V top ten nejstarších vozů jsou i dvě toyoty, volkswageny Tiguan a Golf Plus i Opel Agila.
Nejspolehlivější vozy 10 až 11 let:
Naopak mezi nejhorší jedenáctileté se dostaly třeba Nisany Qashqai, Citroeny Berlingo, Renaulty Megane. Nejméně spolehlivá je opět Dacia Logan.
Nejméně spolehlivé vozy 10 až 11 let:
Nejvíc nedostatků technici celkově našli na osvětlení - příliš sklopené reflektory, nefungující mlhovky nebo vadná zadní světla se klasifikují jako závažný, nebo dokonce nebezpečný nedostatek. Následují brzdy, tlumiče a nadměrná spotřeba či ztráta oleje. U starších aut se častěji projevují závady na nápravách a výfukovém systému.
Celkově společnost TÜV zaznamenala mírný nárůst míry závažných nedostatků, současně však stoupá počet vozů zcela bez nedostatků: z 66,2 procenta na 66,7 procenta (5,8 milionu vozů). “Bezpečnost vozů je dále na velmi vysoké úrovni,“ říká Jürgen Wolz z TÜV SÜD Auto Service. Nárůst závažných nedostatků je podle Wolze také důsledkem vyššího průměrného věku vozového parku, který aktuálně dosahuje 9,4 let (v roce 2009 to bylo ještě 8,2 let).
TÜV Report vychází jako součást speciálního vydání časopisu Auto Bild a je považován za jeden z nejdůležitějších nezávislých ukazatelů pro řidiče a zájemce o ojetá auta. Zahrnuje všechny výsledky technických kontrol na pobočkách TÜV v Německu – celkem 8,8 milionu technických kontrol od července 2017 do června 2018.