Dosavadní král všech spiderů, úžasné Ferrari 488 s perfektně šlapajícím přeplňovaným motorem V8 má nového vyzyvatele. McLaren ufikl střechu svému modelu 720S a rázem tu je nový pardání spider, který je o skoro 90 kilo lehčí a o 50 koní silnější než Ferrari.
McLaren potvrdil to, co už jsme nějakou dobu tušili: Představil 720S Spider, tedy “sedmsetdvacítku“ bez střechy. Lépe řečeno se skládací střechou – hypersport dostal nový mechanismus, který se stará o její poměrně složité skládání a rozkládání, ale zároveň přidává rychlému vozu nežádoucí kilogramy.
Sundavací střechu konstruktéři postavili z karbonem vyztuženého plastu, přesto je spider kvůli systému skládání o víc než 45 kilo těžší než jeho brácha 720S s pevnou střechou.
Mechanizmus dokáže střechu složit za 11 sekund, což je o šest sekund rychleji než u staré verze 650S. Rozkládání může posádka spustit v rychlosti až 50 km/h.
McLaren musel u verze se skládací střechou vymyslet jiný systém otevírání dveří. Ty se sice pořád odklápějí nahoru, ale už ne tak efektně jako "motýlí křídla" klasické 720S, která se otvírala i s částí střechy.
Přes vyšší váhu prý spider na kupé ve sprintu neztrácí. Stovku z nuly vytáhne ve stejném čase - za tři vteřiny. Na 200 km/h mu to trvá už o malinko déle, ale rozdíl je opravdu směšný. Kupé je z nuly na dvoustovce za 7,8, spider o desetinku pomaleji...
Se zataženou střechou má 720S Spider i stejnou maximálku 340 km/h. Když posádka střechu sundá, ztratí 20 km/h. I tak slušné... Chtěli bychom vidět někoho, kdo by to v 320 km/h bez střechy vydržel.
Pod kapotou zůstala stejná výbava: přeplňovaný V8 se sedmistupňovou převodovkou SSG, výkonem 710 koní a točivým momentem 770 Nm.
A cena za tu parádu a vítr ve vlasech? V přepočtu sedm milionů...